افزایش حداقل دستمزد برای شاغلان دارای کارت آبی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که طرح اشتغال شهروندان غیراروپایی، موسوم به طرح «کارت آبی»، را در دست اجرا دارند میزان حداقل جدید دستمزد را برای این دسته افراد تعیین کردند.

آگهی

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که طرح اشتغال شهروندان غیراروپایی، موسوم به طرح «کارت آبی»، را در دست اجرا دارند میزان حداقل جدید دستمزد را برای این دسته افراد اعلام کردند.

بنا بر گزارش‌های اعلام‌شده، حداقل دستمزدها در کشورهای اتحادیه اروپا بار دیگر افزایش یافته است و مقامات مربوطه از کارفرمایان اروپایی خواسته‌اند به هنگام استخدام شهروندان کشورهای غیر عضو، از طریق طرح کارت آبی، این حداقل‌ها را رعایت کنند.

آلمان، که در استخدام شهروندان کشورهای ثالث پیشتاز است، حداقل حقوق‌ها را برای مشاغل دارای کمبود از ۴۳ هزار و ۵۶ یورو به ۴۴ هزار و ۳۰۴ یورو و برای مشاغل دارای عدم کمبود از ۵۵ هزار ۲۰۰ یورو به ۵۶ هزار و ۸۰۰ یورو افزایش داده است.

در میان کشورهای عضو اتحادیه، حداقل حقوق در هلند نیز افزایش داشته است و از ۵ هزار و ۴۰۳ یورو در ماه به ۵ هزار و ۵۶۷ یورو رسیده است.

کارت آبی اتحادیه اروپا» (Blue Card) به طرحی ویژه اطلاق می‌شود که از سال ۲۰۰۹ اجرایی شده و به افرادی اعطا می‌شود که شهروند کشوری از اتحادیه اروپا نیستند، اما مهارت‌های شغلی یا مدارک دانشگاهی بالا یا قرارداد یا پیشنهاد کاری با حقوق بالاتر از حقوق متوسط کشورهای اروپایی دارند.

این افراد به واسطه این کارت می‌توانند در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا کار و زندگی کنند. تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز بریتانیا، دانمارک و ایرلند این کارت را صادر می‌کنند. در فرانسه این کارت آبی با نام «کارت استعداد» (Passeport Talent) شناخته شده است که همان کارت آبی است با نامی متفاوت.

در بیانیه مطبوعاتی گروه شرکای مهاجرتی (CIP)، گروهی از وکلای مهاجرت و متخصصان حقوقی، آمده است افزایش میزان حداقل دستمزدها از قراردادهای ژانویه ۲۰۲۱ به بعد اعمال می‌شوند و تاثیری بر قراردادهای امضا شده قبل از این تاریخ ندارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویزای طلایی؛ تابعیت و اقامت اروپا از راه سرمایه‌گذاری

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد

وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران؛ فرانسه مصمم، آلمان خواستار بررسی‌های قانونی بیشتر است