هشدار کلینتون درباره «بازی خطرناک» ترامپ: امیدوارم جنگی را با ایران آغاز نکند

هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«یکی از هدیه‌هایی که ترامپ می‌تواند به کشور و جهان بدهد، این است که در ۱۵ روز آخر دوره ریاست جمهوری خود جنگی را با ایران آغاز نکند.»

آگهی

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا در توییتی نوشت: «یکی از هدیه‌هایی که ترامپ می‌تواند به کشور و جهان بدهد، این است که در ۱۵ روز آخر دوره ریاست جمهوری خود جنگی را با ایران آغاز نکند.»

وی تاکید کرد که تشخیص این موضوع که آیا دولت وی برخی اقدامات را به طور عمدی انجام می‌دهد یا بر اساس بی‌کفایتی صورت می‌گیرد دشوار است.

وی اضافه کرد که در هر صورت آن‌ها در حال انجام یک بازی خطرناک هستند.

این هشدار در حالی انجام می‌شود که در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین ایران و آمریکا به اوج خود رسیده است. وزارت دفاع آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها یکشنبه شب دستور داد تا ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس نیمیتز همچنان در خاورمیانه باقی بماند.

كریستوفر میلر وزیر دفاع موقت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نیمیتز دستور داده فعالیت روزانه‌اش را از سر بگیرد: «این ناو در حوزه عملیات فرماندهی مرکزی ایالات متحده [سنتکام] باقی خواهد ماند.»

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا حدود دو هفته پیش نیز اعلام کرده بود که زیردریایی هسته‌ای یواس‌اس جورجیا با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شده است. در همان زمان نیز برخی رسانه‌های خبری اسرائیل خبر دادند که یک زیردریایی متعلق به ارتش اسرائیل روز آخر آذر از کانال سوئز گذشته و به سمت خلیج فارس در حرکت است.

با این حال ایران هشدار داد اگرچه به دنبال درگیری نیست، اما در صورت لزوم از خود دفاع خواهد کرد. علی ربیعی سخنگوی دولت ایران روز گذشته در جمع خبرنگاران مانند گذشته تاکید کرد که تهران به طور مستقیم و غیرمستقیم آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود اما اگر خطای فاحشی از جانب آمریکا رخ دهد، از امنیت و منافع حیاتی کشور دفاع می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکلا استورجن با حضور دونالد ترامپ برای بازی گلف در اسکاتلند مخالفت کرد

همزمان با تنش‌ها در عراق و پیام توییتری ظریف؛ ترامپ با نیمه کاره گذاشتن تعطیلات به پایتخت بازگشت

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم