درخواست دو نماینده کنگره آمریکا از اف‌بی‌آی برای آغاز تحقیقات قضایی علیه جرایم انتخاباتی ترامپ

تد لیو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا
تد لیو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا Copyright Doug Mills/10214689A
Copyright Doug Mills/10214689A
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی انتشار مکالمه جنجال برانگیز دونالد ترامپ و وزیر داخلی ایالت جورجیا، دو نماینده کنگره آمریکا با انتشار نامه‌ای از رئیس اف‌بی‌آی خواستند تا تحقیقات قضایی را علیه دونالد ترامپ به اتهام «تخلف و جرائم انتخاباتی» آغاز کند.

آگهی

دو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از کمیسیون قضایی، با ارسال نامه‌ای به کریستوفر رای، رئیس پلیس فدرال این کشور موسوم به «اف‌بی‌آی» خواستار آغاز تحقیقات قضایی علیه دونالد ترامپ به اتهام جرایم انتخاباتی شدند.

تد لیو، نماینده دموکرات کالیفرنیا و کاتلین رایس، هم حزبی او از نیویورک معتقدند ترامپ «بطور عمد» و یا تحت تاثیر توطئه مرتکب جرائم انتخاباتی شده است. این دو حقوقدان آمریکایی روز دوشنبه در این نامه نوشتند: «ما به عنوان اعضای کنگره و دادستان‌های سابق، اعتقاد داریم که دونالد ترامپ مرتکب چندین تخلف و جرم انتخاباتی شده است. از شما می‌خواهیم تحقیقات قضایی فوری درباره رئیس جمهوری را آغاز کنید.»

روزنامه واشنگتن پست یکشنبه فایلی صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با یک مقام ارشد ایالت جورجیا منتشر کرد که در جریان آن دونالد ترامپ خواستار کشف بیش از ۱۱ هزار رای به سود خود می‌شد. 

 در این فایل صوتی صدای آقای ترامپ در گفتگو با برد رفنسپرگر،‌ وزیر امور ایالتی جورجیا شنیده می‌شود که با تکرار ادعاهای خود مبنی بر وقوع «تقلب» در جریان رای گیری انتخاباتی ماه نوامبر گذشته، از او می‌خواهد تا ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای با نام او «پیدا» کند.

لیو و رایس، دو نماینده کنگره در نامه خود ادعا می‌کنند: «مدارک مبنی بر تقلب در انتخابات توسط آقای ترامپ اکنون مانند روز روشن در دستان شما است.»

انتشار صدای مکالمه ضبط شده دونالد ترامپ با مقامات ایالتی جورجیا بالاترین گام تنش میان رئیس جمهوری و مقامات جمهوریخواه ایالت جورجیا برسر شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در دوماه اخیر است و به نظر می‌رسد انتشار این مکالمه می‌تواند برای دونالد ترامپ که تنها پانزده روز دیگر در کاخ سفید ماندگار است، دردسرساز شود و تبعات قضایی و حقوقی در پی داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنگره آمریکا برای اولین بار رای به لغو وتوی ترامپ داد

جو بایدن: مقام‌های وزارت دفاع دولت ترامپ با تیم انتقال قدرت همکاری نمی‌کنند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند