فرمانده سپاه: هر اقدام دشمن، با پاسخ قاطع و مستحکم ما رو‌به‌رو خواهد شد

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران
حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسین سلامی، می‌گوید نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در سال‌های اخیر به «توانمندی‌های گسترده‌ای» دست یافته و در دریا می‌تواند با روش‌های گوناگون به «دشمن» حمله کند.

آگهی

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران می‌گوید اگر دشمن عملی علیه ایران انجام دهد، «ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم» دریافت خواهد کرد.

آقای سلامی روز شنبه، ۱۳ دی در دیدار با علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک را اجزای جدایی ناپذیر استقلال ملی ایران معرفی کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص پاسخ احتمالی ایران به حمله یا اقدام خارجی اظهار داشت: «ما هم در عمل نشان داده‌ایم و هم در بیان اعلام می‌کنیم هر عملی که از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم و این موضوع بارها ثابت شده است که ما هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نمی‌کنیم و او را به حال خود وانمی‌گذاریم.»

آقای سلامی در ادامه مدعی شد که توانایی دریایی سپاه پاسداران در سال‌های اخیر افزایش یافته و امروز توانسته به «اقتدار و قدرت ویژه‌ای در زمینه آبی و دریایی» دست یابد.

وی در ادامه افزود: «ما در زمینه دست‌آوردهای دریایی به توانمندی مقابله با زیرسحطی‌های متخاصم دست یافته‌ایم که می‌تواند چه در حوزه کشف و چه در زمینه اجرا زیر دریا حرکت کند. برخورداری از مین‌های انبوه هوشمند و تولید شده زیر سطحی بخش دیگری از توانایی‌های ما در حوزه دریا است که در کنار قابلیت رهاسازی بمب‌های هوشمند از آسمان توسط پهپادها قادر است اهداف مهاجم در دریا را مورد هدف قرار دهد.»

بعد از شدت‌گیری تنش‌ها میان تهران و واشنگتن، فرماندهان نظامی ایران و سپاه پاسداران به صورت مستمر از آمادگی نیروهای خود برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی از سوی ایالات متحده یا دیگر کشورها سخن می‌گویند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، ناو هواپیمابر آمریکایی نیمیتز از خلیج فارس خارج می‌شود

هشدار ایران دربارۀ حضور زیردریایی اسرائیل در خلیج فارس و احتمال اقدام نظامی آمریکا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند