تائید جهانی اولین واکسن کرونا روند دسترسی کشورهای فقیر را تسهیل کرد

تزریق واکسن «فایزر» و «بیون تک» در بلژیک
تزریق واکسن «فایزر» و «بیون تک» در بلژیک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر بخش دسترسی به داروها در سازمان جهانی بهداشت: «این گامی بسیار مثبت در راستای تضمین دسترسی همگانی به واکسن‌های کرونا است.»

آگهی

سازمان جهانی بهداشت اولین مجوز اضطراری برای استفاده از یکی از واکسن‌های تولید شده علیه بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را صادر کرد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد با استفاده اضطراری از واکسن شرکت‌های «فایزر» و «بیون تک» برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موافقت کرده است. مجوز سازمان جهانی بهداشت مسیر را برای استفاده از این واکسن در کشورهایی که مایل به تهیه آن هستند تسهیل می‌کند.

ماری آنجلو سیمائو، مدیر بخش دسترسی به داروها در سازمان جهانی بهداشت درباره صدور مجوز اضطراری برای واکسن «فایزر» و «بیون تک» گفت: «این گامی بسیار مثبت در راستای تضمین دسترسی همگانی به واکسن های کرونا است.»

ساز و کار صدور مجوز اضطراری برای واکسن‌ها و داروها در سازمان جهانی بهداشت به کشورهایی که توانایی بررسی کارایی و ایمنی داروها را ندارند امکان می‌دهد که در شرایط بحرانی مانند همه گیری جهانی سریعتر به دارو و واکسن دسترسی پیدا کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به این ترتیب اکنون صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) که وظیفه انجام امور تدارکاتی بخش زیادی از فرایند توزیع واکسن کرونا در سطح جهان را برعهده دارد امکان تهیه واکسن «فایزر» و «بیون تک» و توزیع آن در کشورهای فقیر را خواهد داشت.

با این حال ماری آنجلو سیمائو تاکید کرد که همچنان باید «تلاش بیشتری» برای تامین دوز کافی از واکسن کرونا در راستای پوشش افراد آسیب پذیر در کشورهای مختلف جهان صورت بگیرد.

بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا، بریتانیا، سوئیس و اعضای اتحادیه اروپا روند واکسیناسیون در برابر «کووید ۱۹» را با استفاده از واکسن «فایزر» و «بیون تک» آغاز کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که تاکنون میلیون ها نفر با استفاده از این واکسن در برابر ویروس کرونا مقاوم شده‌اند.

واکسن «فایزر» و «بیون تک» باید در دمای کمتر از ۸۰ درجه زیر صفر نگهداری و توزیع شود. امری که روند تهیه و توزیع آن را با دشواری هایی همراه خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت بیش از ۴.۴ میلیون دلار دارو و تجهیزات پزشکی به افغانستان ارسال کرد

اعضای سازمان جهانی بهداشت بر سر مقابله با همه‌گیری‌های آینده به توافق نرسیدند

بیش از یک میلیارد انسان در معرض «همه‌گیری» چاقی قرار دارند