رهبر کره‌شمالی از «حمایت مردم در این دوران دشوار» تشکر کرد

A fireworks display decorates the night sky to celebrate the New Year, as crowds of people look on, at Kim Il Sung Square in Pyongyang, early Friday, Jan., 1, 2021
A fireworks display decorates the night sky to celebrate the New Year, as crowds of people look on, at Kim Il Sung Square in Pyongyang, early Friday, Jan., 1, 2021 Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«در سال جدید تلاش می کنم که فضای جدید را در کشور پیش ببرم تا آرمان‌ها و خواسته‌های مردم ما تحقق یابند. از مردم تشکر می‌کنم که همواره به حزب مان اعتماد دارند و همواره از آن حمایت کرده‌اند، حتی دراین دوران دشوار.»

آگهی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی جمعه شب به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی با انتشار نامه‌ای از «حمایت مردم کره شمالی در این دوران دشوار» تشکر کرد.

کیم جونگ اون در این نامه نوشته است: «صادقانه برای تمام خانواده‌ها در کشور خوشبختی بیشتر و سلامتی آروز می کنم. در سال جدید تلاش می کنم که فضای جدید را در کشور پیش ببرم تا آرمان ها و خواسته‌های مردم ما تحقق یابند. از مردم تشکر می کنم که همواره به حزب مان اعتماد دارند و همواره از آن حمایت کرده‌اند، حتی در این دوران‌ دشوار.»

«دوران دشوار» مورد ارجاع در نامه رهبر کره شمالی به تحریم‌های بین‌المللی و همچنین تدابیر سختگیرانه برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ اشاره دارد. اقتصاد کره شمالی در سال گذشته زیر فشار تحریم‌های بین المللی، شیوع کرونا و همچنین وقوع سیل بوده است.

همزمان با انتشار این نامه، مردم با تجمع در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ به جشن و پایکوبی به مناسبت سال جدید میلادی پرداختند.

جشن‌ سال نوی میلادی در پیونگ یانگ علیرغم شیوع کرونا در جهان، با حضور گسترده مردم برگزار شد. پیونگ یانگ مدعی است که هیچ فرد مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور شناسایی نشده است.

نامه‌ سرگشاده رهبر کره شمالی در حالی منتشر می شود که در چند روز آینده کنگره مهم حزب حاکم برای تعیین سیاست‌های اقتصادی کشور با حضور کیم جونگ اون برگزار خواهد شد.

رهبر کره شمالی معمولا روز اول ژانویه بطور رسمی و در برنامه‌ای تلویزیونی با مردم سخن می گفت، اما سال گذشته او این سنت را شکست و روز ۳۱ دسامبر با مردم سخن گفت.

به نظر می رسد که در سال جدید او در کنگره حزب حاکم که قرار است در اوایل ژانویه برگزار شود، سخنرانی کند اما هنوز تاریخ دقیق برگزاری این کنگره اعلام نشده است.

رهبر کره شمالی در سال جدید میلادی قبل از آغاز بکار رسمی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده در کنگره حزبی سخنرانی خواهد کرد و مناسبات میان واشنگتن و پیونگ یانگ که ماه‌هاست به بن بست رسیده است، در انتظار آغاز به کار رئیس جمهوری جدید آمریکاست که ۲۰ ژانویه وارد کاخ سفید خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی از موشکی قاره‌پیما و غول‌پیکر در رژه پیونگ یانگ رونمایی کرد

ادعای فرمانده آمریکایی درباره تصمیم کرونایی پیونگ‌یانگ در مرز با چین

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟