ادعای فرمانده آمریکایی درباره تصمیم کرونایی پیونگ‌یانگ در مرز با چین

پیونگ یانگ مرز خود با چین را از ماه ژانویه بسته است
پیونگ یانگ مرز خود با چین را از ماه ژانویه بسته است Copyright JOHANNES EISELE/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طبق ادعای فرمانده نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی، مقام‌های کره‌شمالی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از چین به این کشور دستور تیر برای کشتن افراد را صادر کرده‌اند.

آگهی

طبق ادعای فرمانده نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی، «مقام‌های کره‌شمالی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از چین به این کشور دستور تیر  صادر کرده‌اند.»

کره شمالی که طبق گفته بسیاری از کارشناسان سیستم بهداشتی در حال فروپاشی را دارد تاکنون موردی قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تایید نکرده است و تنها در ماه ژوئیه خبرگزاری رسمی این کشور نخستین مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در کره شمالی را اعلام کرده بود.

پیونگ یانگ، در ژانویه مرز خود را با چین بست تا از انتقال ویروس جلوگیری کند. رسانه‌های دولتی این کشور در ماه ژوئیه اعلام کردند که وضعیت اضطراری کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی (USFK) اعلام کرد که بسته شدن مرز با چین، تقاضا برای کالاهای قاچاق را افزایش داده است بنابراین مقام‌ها در این موضوع اقدام به مداخله کرده‌اند.

آقای آبرامز روز پنجشنبه ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در یک کنفرانس آنلاین که از سوی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل (CSIS) در واشنگتن برگزار شد گفت که کره‌شمالی یک منطقه حائل یک یا دو کیلومتری در مرز با چین ایجاد کرده است.

دستور تیر در مرز کره‌شمالی با چین

وی افزود: «آن‌ها نیروهای عملیات ویژه را از آنجا خارج کردند... در عوض نیروهای ضربت دستور تیر برای کشتن افراد را دارند.»

وی تاکید کرد که بسته شدن مرزها به‌طور موثر اثرات تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه کره شمالی را به‌خاطر برنامه‌های هسته‌اش افزایش داده است و واردات از چین ۸۵ درصد کاهش یافته است.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که حکومت کره‌شمالی در حال حاضر بیشتر بر روی بهبود وضعیت کشورشان و کمک به کاهش خطر کووید-۱۹ متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا انتظار ندارد کره‌شمالی در جریان جشن‌های پیش‌رو برای هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم  سیاست «تهاجمی» در پیش بگیرد، افزود: «افرادی هستند که پیشنهاد می‌کنند که قرار است یک سیستم جدید تسلیحاتی ارائه شود. شاید، اما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از حمله از سوی آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم. چراکه این کشور در داخل کشور بر روی مقابله با آسیب‌های طوفان اخیر و ویروس کرونا متمرکز است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبر کره‌شمالی از «حمایت مردم در این دوران دشوار» تشکر کرد

رهبر کره شمالی: از شیوع ویروس کرونا در کشور بطور کامل جلوگیری کردیم

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد