پدر نخست وزیر بریتانیا: منتظر دریافت پاسپورت فرانسوی هستم

استنلی جانسون، پدر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا
استنلی جانسون، پدر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای جانسون که ۸۰ سال سن دارد در گفتگویی که به زبان فرانسه انجام داده، تصریح کرد:«در واقع من فرانسوی هستم چون نه تنها مادرم متولد فرانسه بوده بلکه مادر بزرگ و جد مادریم نیز فرانسوی بودند. بنابراین باز پس‌گیری هویت سابقم من را خوشحال می‌کند.»

آگهی

استنلی جانسون، پدر نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که برای حفظ رابطه خود با اتحادیه اروپا در دوران پسابرکسیت، وارد روند قانونی درخواست پاسپورت کشور فرانسه شده است.

استنلی جانسون، عضو سابق پارلمان اروپا که به رفراندوم برکسیت در ۲۰۱۶ رای منفی داده ، به رادیو آرتی‌ال گفت که بخاطر پیوندهای قوی خانوادگی با فرانسه تصمیم گرفته شهروند فرانسه شود.

آقای جانسون که ۸۰ سال سن دارد در این گفتگو که به زبان فرانسه انجام داده، تصریح کرد:«در واقع من فرانسوی هستم چون نه تنها مادرم متولد فرانسه بوده بلکه مادر بزرگ و جد مادریم نیز فرانسوی بودند. بنابراین باز پس‌گیری هویت سابقم من را خوشحال می‌کند.»

او با تاکید بر اهمیت حفظ رابطه با اتحادیه اروپا افزود:«من همیشه یک اروپایی خواهم بود و به مردم بریتانیا نیز نمی‌توان گفت که دیگر اروپایی نیستند.»

همسر استنلی جانسون نیز متولد منطقه ورسای است و تابعیت فرانسوی دارد.راشل جانسون، خواهر نخست وزیر بریتانیا نیز پیشتر از تصمیم اولیه پدرش در ماه مارس ۲۰۲۰ ابراز خرسندی کرده و گفته بود:««خبر خوبی است. به این ترتیب من هم می‌توانم فرانسوی شوم.»

پسر آقای جانسون، بوریس که در حال حاضر نخست وزیر بریتانیاست از چهره‌های فعال در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ بود. بوریس جانسون همان زمان نیز تاکید داشت که بریتانیا می‌تواند به عنوان یک کشور کاملاً مستقل و خارج از اتحادیه اروپای بیش از حد بوروکراتیک، «موفق» شود.

نخست وزیر بریتانیا در نهایت عصر چهارشنبه(۳۰ دسامبر) به طور رسمی «توافق‌نامه تجارت و همکاری اتحادیه اروپا و بریتانیا» را برای آغاز دوران پسابرکسیت امضا کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بریتانیا پس از یک مشارکت ۴۸ ساله پر افت و خیز در پروژه اروپای واحد، پنجشنبه شب، ۳۱ دسامبر، رسماً از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام رتبه‌بندی اعتبار پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۲؛ گذرنامه ایران و افغانستان چندم شدند؟

ماکرون: بریتانیا متحدش را انتخاب کند، دوستی نصفه ‌نیمه نداریم

اتحادیه اروپا نسبت به تنزل جایگاه سفیر خود در بریتانیا به لندن هشدار داد