تنش میان تهران و واشنگتن؛ آمریکا جزئیات رزمایش مشترک با عربستان را منتشر کرد

رزمایش مشترک آمریکا و عربستان سعودی
رزمایش مشترک آمریکا و عربستان سعودی Copyright عکس از نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا
Copyright عکس از نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروی دریایی آمریکا یک روز پس از انجام حملات راکتی شنبه شب به سفارت ایالات متحده در بغداد که مسئولیت آن از سوی آمریکا متوجه ایران شده، گزارش برگزاری رزمایش مشترک با عربستان در آبهای خلیج فارس را منتشر کرد.

آگهی

نیروی دریایی آمریکا یک روز پس از انجام حملات راکتی شنبه شب به سفارت ایالات متحده در بغداد که مسئولیت آن از سوی آمریکا متوجه ایران شده، گزارش برگزاری رزمایش مشترک با عربستان را در آبهای ساحلی این کشور، منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، نیروی هوایی و دریایی عربستان سعودی و فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی و هوایی ایالات متحده طی روزهای ۱۷ و ۱۸ دسامبر(۲۷ و ۲۸ آذر) در قالب پنجمین رزمایش مشترک نظامی دو طرف در سال جاری میلادی، عملیات هوایی مشترکی را برای پشتیبانی از نبرد دریایی در خلیج فارس انجام دادند.

مایکل براسور، معاون فرمانده گُردان هوایی ۵۰ و ۵۵ نیروی هوایی آمریکا در مورد علت انجام تمرین‌های نظامی مشترک در منطقه خاورمیانه گفت که ما همچنان در پی ارتقای توانایی‌های مشترک خود و همپیمانانمان برای دفاع در برابر تهدیدهای امنیتی در دریاها هستیم و با افزایش تعداد مشارکت کنندگان، توانمندی مورد استفاده در هر تمرین در حال افزایش است.

این تمرین تلفیقی مشترک، ضمن بالا بردن آمادگی واحدهای اعزامی نشان داد که تیم فوق‌العاده توانمند و قدرتمندی با مشارکت شرکای منطقه‌ای ایالات متحده در خلیج عربی [فارس] شکل گرفته است
پاتریک کندی
فرمانده گردان هوایی ۴۸۰ جنگنده‌های آمریکا

همچنین پاتریک کندی، فرمانده گردان هوایی ۴۸۰ جنگنده‌های آمریکا نیز اظهار داشت که «این تمرین تلفیقی مشترک، ضمن بالا بردن آمادگی واحدهای اعزامی نشان داد که تیم فوق‌العاده توانمند و قدرتمندی با مشارکت شرکای منطقه‌ای ایالات متحده در خلیج عربی [فارس] شکل گرفته است.»

رزمایش مشترک عربستان و آمریکا که با نام AOMSW برگزار شد، شامل استفاده از کنترل کننده‌های ترمینال مشترک حمله(JTAC) بود که با حضور طیف متنوعی از عوامل حمله هوایی، تهدیدهای متوجه نیروی دریایی ائتلاف، شبیه‌سازی و مهار شد.

کنترل کننده‌های ترمینال مشترک حمله(JTAC) هدایت برخی کشتی‌ها و هواپیماهای شرکت کننده را در تمرین حمله مستقیم علیه اهداف شبیه‌سازی شده انجام دادند و همچنین یک هواپیمای نظارت دریایی P-8A Poseidon نیز پشتیبانی از فرماندهی و مرکز کنترل را در طول تمرین برعهده داشت.

در این رزمایش برای شبیه‌سازی حملات هوا به دریا از جنگنده‌های F-15 ،F-15E ،F-16C و بالگردهای MH-60R Sea ،Hawk و MH-60S مشارکت داشتند. همچنین در دریا نیز تعدادی از شناورهای گشت ساحلی نیروی دریایی ایالات متحده و ناوشکن هدایت شونده وینستون چرچیل حضور داشتند.

نیروی دریایی آمریکا همچنین اعلام کرده که در جریان رزمایش مشترک ماه مارس عربستان و آمریکا، جنگنده‌های AC-130 نیروی هوایی ایالات متحده مشارکت داشتند. همچنین در تمرین ماه آوریل نیز بالگردهای تهاجمی ارتش آمریکا به کار گرفته شدند. تمرین ماه اوت نیز با مشارکت هواپیماهای نیروی هوایی امارات عربی متحده انجام شده و در رزمایش سپتامبر گذشته نیز هواپیماهای F-15E مشارکت کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آسوشیتدپرس: ایران می‌خواسته به یک پایگاه نظامی آمریکا در واشنگتن حمله کند

سنتکام: در صورت حمله نیروهای ایرانی آماده واکنش هستیم؛ ایران: آمریکا آتش افروزی نکند

آیا کاهش نیروهای آمریکایی در عراق به تقویت ایران و داعش خواهد انجامید؟