آغاز واکسیناسیون کرونا در اسرائیل؛ نتانیاهو: الگوسازی کردم

نتانیاهو واکسن کرونا زد
نتانیاهو واکسن کرونا زد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسرائيل در مجموع بیش از ۱۴ میلیون دز واکسن کرونای تولید شده توسط دو شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا و فایزر را پیش خرید کرده است.

آگهی

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل روز شنبه در مقابل دوربین‌های پخش زنده تلویزیون واکسن کرونا زد تا نخستین شهروند کشورش و نیز یکی از معدود رهبران جهان باشد که بر ضد بیماری کووید۱۹ واکسینه می‌شود.

کمپین واکسیناسیون همگانی در اسرائیل قرار است از امروز، یکشنبه ۳۰ آذر (۲۰ دسامبر) با واکسینه کردن کارمندان بخش بهداشت و درمان و نیز افراد سالخورده که در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند، آغاز شود.

نخست وزیر اسرائیل پیش‌تر گفته بود که می‌خواهد نخستین شهروند کشورش باشد که بر ضد کرونا واکسینه می‌شود تا از این طریق ضمن الگو‌سازی دیگران را نیز به دریافت واکسن ترغیب کند.

آقای نتانیاهو برای این کار خود از مایک پنس، معاون رئیس جمهوری کنونی آمریکا الگو گرفت که روز جمعه در اقدامی مشابه برای تقویت اعتماد عمومی به واکسن کرونا مقابل دوربین‌های تلویزیونی واکسینه شده بود.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده که قرار است بیستم ژانویه کاخ سفید را از دونالد ترامپ تحویل بگیرد نیز روز دوشنبه بر ضد بیماری کووید۱۹ خود را واکسینه کرد.

نخست وزیر ۷۱ ساله اسرائیل که پیش از این سه بار به دلیل مثبت شدن تست کرونا به قرنطینه رفته بود واکسن کرونای فایزر-بیون‌تک را در بیمارستان شبا واقع در «رمت گن»،‌ از شهرهای حومه تل‌‌آویو دریافت کرد.

بنیامین نتانیاهواین اقدام خود را نوعی الگوسازی و تلاش برای ترغیب شهروندان کشورش برای پیوستن به کمپین واکسیناسیون عمومی توصیف کرد و با اشاره به فاصله‌های ایجاد شده میان افراد پس از شروع کرونا و ملاقات‌های مجازی گفت به فکر «بچه‌هایی است که نگران والدین خود هستند و نوه‌هایی که مشتاق یک آغوش واقعی‌اند و نه نوازش مجازی پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها روی اپلیکیشن زوم.»

وزیر بهداشت اسرائیل پس از بنیامین نتانیاهو دومین شهروند این کشور بود که پیش از آغاز کمپین همگانی ایمن سازی بر ضد ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ واکسینه شد.

بر اساس گزارشی که فرانس پرس در این خصوص تهیه کرده در میان جمعیت ۹ میلیون نفری اسرائیل بیش از ۳۷۰ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ شناسایی شده و بیش از سه هزار نفر از شهروندان این کشور نیز تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اسرائيل در مجموع بیش از ۱۴ میلیون دز واکسن کرونای تولید شده توسط دو شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا و فایزر را پیش خرید کرده است.

واکسن فایزر که به صورت مشترک با شرکت داروسازی بیون‌تک آلمان تولید شده پیش‌تر علاوه بر آمریکا در پانزده کشور از جمله کانادا،‌ سوئیس، عربستان و بریتانیا توزیع شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیس‌بوک چت‌بات نخست وزیر اسرائیل را به دلیل نقض حریم خصوصی معلق کرد

تزریق واکسن کرونا به جو بایدن: «جای هیچ نگرانی نیست»

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟