وقتی فینال آسیا شنیدنی می‌شود؛ گزارش اینستاگرامی فردوسی پور سوژه انتقاد‌های تازه به مدیران تلویزیون

عادل فردوسی پور
عادل فردوسی پور Copyright عکس از ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از انتشار خبر گزارش فردوسی پور،‌ تعداد فالوئرهای صفحه فارسی زبان اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا از حدود ۲۰۰ هزار نفر به بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر افزایش پیدا کرد.

آگهی

انتشار یک خبر کوتاه که حتی صحت آن هم ابتدا تایید نشده بود صد‌ها هزار کاربر فضای مجازی را به عضویت صفحه فارسی زبان اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا در آورد.

هجوم کاربران ایرانی برای پیوستن به صفحه اینستاگرام ای اف سی پس از تایید خبر گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور در این پلت‌فرم اینترنتی شکل گسترده‌تری گرفت و همچنان نیز ادامه دارد.

این اتفاق سبب شد تا تعداد فالوئرهای صفحه فارسی زبان اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا از حدود ۲۰۰ هزار نفر به بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر افزایش پیدا کند؛ مسئله‌ای که بی شک محبوبیت مجری گزارش‌گر تلویزیون ایران و نیز تنگ‌نظری‌های مدیران شبکه سوم سیما در تحقق آن نقش داشته است.

گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور در اینستاگرام فارسی ای اف سی که وی برای همین منظور به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا به قطر سفر کرده تنها برای کاربران ساکن در ایران قابل دریافت و مشاهده است.

این در حالیست که پس از قطعی شدن انجام این گزارش توسط آقای فردوسی پور کاربران ایرانی از روز جمعه به شکلی عجیب شاهد اختلالاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بودند.

اسکرین شات از صفحه اینستاگرام ای اف سی
صفحه اینستاگرام فارسی ای اف سیاسکرین شات از صفحه اینستاگرام ای اف سی

از سوی دیگر بسیاری از چهره‌های فرهنگی، هنری به همراه برخی خبرنگاران و کاربران فعال شبکه‌های مجازی خبر همکاری عادل فردوسی پور را دستمایه‌ای برای طرح انتقادات بعضا تند نسبت به فروغی، مدیر کنونی شبکه سوم سیما قرار دادند.

علی فروغی اخیرا در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد عادل فردوسی پور را به «خروج از مدار» و «مظلوم نمایی» متهم کرده و گفته بود: «وقتی می‌بینید یک دروازه بان دارد در یک خط دیگر حرکت می‌کند، باید شخص دیگر را درون دروازه بگذارید. در مورد ایشان باید بگویم که کار داشت از مدار خارج می‌شد. بقیه هم داشتند نگاه می‌کردند و با این روش صدا و سیما داشت از هم می‌پاشید.»

مدیر شبکه سوم سیما که برخی وی را مامور و نه آمر تعطیلی برنامه نود و اخراج عادل فردوسی پور از شبکه سوم می‌دانند پیش‌تر بواسطه این اقدام هدف تندترین حملات از سوی علاقمندان ورزش فوتبال و نیز بسیاری از چهره‌های فرهنگی، ورزشی و حتی سیاسی داخل حکومت ایران قرار گرفته بود.

انتقاد تلویحی وزیر ارتباطات از مدیران شبکه سه

گزارش عادل فردوسی پور در صفحه اینستاگرام ای اف سی حالا طعنه‌ها به وی را بیشتر کرده و پای وزیران دولت جمهوری اسلامی را نیز به میان کشیده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران می‌گوید: «برخی تنگ‌نظری‌ها که می‌دانید، باعث شده تا به جای میزبانی بازی فوتبال امروز در نرم‌افزارهای ایرانی، ترافیک به سمت خارج سرازیر شود.»

به گفته وزیر ارتباطات هنگام مسابقات مهم فوتبال معمولا «ترافیک بین‌الملل اینترنت ایران به نصف زمان عادی می‌رسید» و کاربران اینترنت از پلت‌فرم‌های داخلی برای تماشای مسابقات استفاده می‌کردند.

این در حالیست که عصر روز شنبه شمار زیادی از کاربران برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا با گزارش عادل فردوسی پور به سوی صفحه اینستاگرام ای اف سی هجوم می‌برند که به گفته آقای جهرمی این مسئله «رکوردهای جهانی نرم‌افزاری در پخش زنده» را خواهد شکست و «البته کار دشواری هم پیش‌روی نرم‌افزار میزبان خواهد بود.»

به هر شکل بسیاری از علاقمندان فوتبال که مدت‌ها از دیدن یک مسابقه فوتبال با صدای گزارشگر محبوب خود محروم بودند ترجیح می‌دهند که دیدار فینال را حتی اگر با کیفیت پایین‌تر از روی صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا دنبال کنند.

دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس، نماینده ایران و اولسان هیوندای، حریف کره‌ای راس ساعت پانزده و سی دقیقه به وقت تهران در استادیوم الجنوب واقع در شهر الوکره قطر آغاز می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت النصر را رد کرد؛ پرسپولیس فینالیست ماند

پرسپولیس با غلبه بر النصر عربستان به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود