پرسپولیس با غلبه بر النصر عربستان به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت

راهیابی پرسپولیس به فینال آسیا
راهیابی پرسپولیس به فینال آسیا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرخ‌پوشان پایتخت برای شناخت حریف خود در فینال باید منتظر بمانند تا تکلیف دیدارهای مرحله حذفی لیگ قهرمانان در شرق آسیا مشخص شود.

آگهی

تیم پرسپولیس ایران شنبه شب در دیدار حساس نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا النصر، حریف عربستانی خود را شکست داد و برای دومین بار طی سه دوره گذشته راهی دیدار نهایی این مسابقات شد

شاگردان یحیی گل‌محمدی که در این دور از مسابقات برغم به خدمت گرفتن چند بازیکن جدید و عدم هماهنگ شدن کامل یاران جدید، عملکرد خیره کننده‌ای از خود به نمایش گذاشتند با برتری مقابل حریف سرسخت عربستانی نام پرسپولیس را برای دومین بار طی سه سال گذشته به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در فینال آسیا در جدول این رقابت‌ها ثبت کردند.

قهرمان چهارگانه لیگ فوتبال ایران پیش از حضور در نیمه نهایی تیم پاختاکور ازبکستان را در یک چهارم نهایی این مسابقات شکست داده بود.

پرسپولیس ایران در این دیدار ابتدا در دقیقه ۳۶ با دریافت یک گل از روی نقطه پنالتی که عبدالرزاق حمدالله، مهاجم مراکشی و زهردار النصر آنرا به ثمر رساند از حریف عربستانی عقب افتاد.

برتری زرد پوشان النصر تنها شش دقیقه دوام داشت. مهدی عبدی مهاجم جوانی پرسپولیس که پس از محرومیت عیسی آل کثیر در ترکیب اصلی قرار گرفته بود در دقیقه ۴۲ با یک ضربه سر تماشایی گل تساوی قرمزها را در این دیدار به ثمر رساند.

دو تیم در پایان وقت‌های قانونی و اضافه در نهایت با همین تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند تا فینالیست لیگ قهرمانان آسیا از روی ضربات پنالتی مشخص شود.

پرسپولیسی‌ها در ضربات پنالتی عملکرد بهتری داشتند و در نهایت با برتری ۵ بر ۳ در ضربات پنالتی به فینال آسیا راه یافتند.

حاشیه مهم این دیدار محروم شدن عیسی آل‌کثیر، مهاجم و بهترین گلزن پرسپولیس در این مسابقات بود که در اقدامی عجیب خبر آن تنها چند ساعت پیش از دیدار نیمه نهایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

سرخ‌پوشان پایتخت برای شناخت حریف خود در فینال باید منتظر بمانند تا تکلیف دیدارهای مرحله حذفی لیگ قهرمانان در شرق آسیا مشخص شود.

** به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید**

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقتی فینال آسیا شنیدنی می‌شود؛ گزارش اینستاگرامی فردوسی پور سوژه انتقاد‌های تازه به مدیران تلویزیون

وزیر ورزش ایران: پرسپولیس و استقلال تابستان واگذار می‌شوند

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند