سفیر بریتانیا در کشوری «عاری از کرونا» به «کووید ۱۹» مبتلا شد

عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان
عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات ترکمنستان تاکید می‌کنند که تاکنون به طور رسمی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور آسیای مرکزی به ثبت نرسیده است.

آگهی

هیو فیلپات، سفیر بریتانیا در ترکمنستان اعلام کرد که دوره نقاهت خود پس از ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را سپری می کند.

سفیر بریتانیا در ترکمنستان در حالی به ویروس کرونا مبتلا شده که تاکنون به طور رسمی هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در ترکمنستان به ثبت نرسیده است. مقامات این کشور آسیای مرکزی نیز تاکید کرده اند که همه گیری بیماری «کووید ۱۹» شامل ترکمنستان نمی شود و این کشور «عاری از کرونا» است.

هیو فیلیپات روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود از ابتلایش به «ویروسی که در "دنیای فیزیکی" در حال گردش است» خبر داد و افزود که به همین دلیل فعلا نمی تواند آواز بخواند. این توئیت او واکنشی به انتشار تصاویری از وی در یکی از پایگاه های اینترنتی نزدیک به دولت ترکمنستان بود که هیو فیلیپات را در حال سرودن ترانه ای محلی در این کشور نشان می داد. سفیر بریتانیا در ترکمنستان اضافه کرد که رضایت مخاطبان از آوازخوانی اش به روند بهبود حالش کمک کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که هیو فیلیپات در صفحه توئیتر خود به طور رسمی ابتلایش به ویروس کرونا را اعلام کرده است. این در حالی است که این توئیت اکنون در صفحه سفیر بریتانیا در ترکمنستان دیده نمی شود و به نظر می رسد که هیو فیلیپات این توئیت را حذف کرده است.

دولت ترکمنستان با وجود تاکیدش بر عدم شناسایی موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از ماه ژوئیه (تیر/مرداد) و به دنبال سفر هیاتی از سازمان جهانی بهداشت به این کشور تدابیری بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری «کووید ۱۹» به اجرا گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یلدای کرونایی ایران؛ تردد شبانه خودروهای شخصی ممنوع شد

عقب‌نشینی سواحل ترکمنستان؛ آیا زنگ خطر برای کشورهای حاشیه دریای خزر به صدا درآمده است؟

تضمینی غیرقابل انتظار از ترکمنستان که از عمده‌ترین انتشاردهندگان گاز متان جهان است