شمار تلفات کرونا در آمریکا همزمان با آغاز واکسیناسیون از ۳۰۰ هزار تن گذشت

کرونا در آمریکا
کرونا در آمریکا Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«جهش اخیر سریعترین جهش ۵۰ هزار نفری در آمار مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ پس از آغاز همه‌گیری در آمریکا بوده است.»

آگهی

شمار جان‌باختگان بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده، روز دوشنبه از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشت و رکورد تازه‌ای به‌جا گذاشت، در حالی که همزمان نخستین مرحلهٔ واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این کشور آغاز شد.

واکسن ساخت شرکت فایزر و بایون‌تک در ایالات متحده به تأیید نهایی رسیده، و به تعدادی از افراد تزریق شده است و مقامات بهداشتی این کشور به‌احتمال بسیار، واکسن تولیدی شرکت مُدرنا را نیز در هفتهٔ جاری تأیید خواهند کرد.

تزریق واکسن کرونا در ایالات متحده به‌شکل محدود آغاز شده است اما شمار مبتلایان به کووید-۱۹ چنان در این کشور بالاست که مراکز درمانی از پذیرش بیمار تازه عاجزند. مطابق آخرین آمار ۱۰۸ هزار تن در اثر ابتلا به ویروس کرونا بستری شده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ به همین علّت، از زمان جشن شکرگزاری تا کنون چندین بار رکورد شکسته و جمعهٔ گذشته نیز، شمار جان‌باختگان طی ۲۴ ساعت، برای دومین بار در یک هفته، از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشت.

تلفات ۲۵۰ هزار نفری تنها ظرف ۲۷ روز به ۳۰۰ هزار نفر رسید، جهش ۵۰ هزار نفری تلفات، سریعترین جهش در مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ پس از آغاز این بیماری همه‌گیر بوده است. برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است تا زمانی که واکسن در دسترس همگان قرار بگیرد، یعنی تا اواخر بهار و اوایل تابستان آينده، این رقم در ایالات متحده به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

ایالات متحده با ۱۶ میلیون مورد تأیید شدهٔ ابتلا، بیشترین رقم مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان را دارد. سرانهٔ فوت بر اثر ابتلا به کووید نیز در این کشور ۹۱ نفر به‌ازای هر ۱۰۰ هزار مبتلاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایک پمپئو پس از تماس با فرد مبتلا به کرونا خود را قرنطینه کرد

نخستین محموله‌های واکسن کرونا برای آغاز واکسیناسیون در آمریکا بارگیری شدند

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند