شیوع کرونا در آلمان؛ قرنطینه سراسری از روز چهارشنبه آغاز می‌شود

Yves Herman
Yves Herman Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از چهارشنبۀ آینده همۀ فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرضروری می‌فروشند تعطیل و محدودیت‌های رفت و آمد بیشتری برای دوران برگزاری جشن‌های کریسمس و سال جدید میلادی وضع خواهند شد.

آگهی

آلمان قصد دارد با هدف کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا، مقررات سختگیرانه‌تری را در موضوع محدودیت‌های اجتماعی به اجرا بگذارد.

بر این اساس آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دولت‌های محلی در ۱۶ ایالت این کشور روز یکشنبه توافق کردند تا از چهارشنبه ۱۶ دسامبر تا ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ قرنطینه سراسری برقرار کنند.

به این ترتیب از چهارشنبۀ آینده همۀ فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرضروری می‌فروشند تعطیل و محدودیت‌های رفت و آمد بیشتری برای دوران برگزاری جشن‌های کریسمس و سال جدید میلادی وضع خواهند شد.

طبق اعلام دولت، در دوران تعطیلات (به غیر از روزهای ۲۴ تا ۲۶ دسامبر)، حداکثر ۵ نفر از دو خانوار مجاز به دیدار یکدیگر هستند و آتش بازی شب سال نو و برگزاری هر نوع تجمعی در آن شب در سراسر آلمان ممنوع خواهد بود.

اگرچه قرار شده تا هر ایالت بطور مستقل در موضوع تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها تصمیم گیری کند، اما دولت اعلام کرد که حضور اجباری در مدارس لغو شده تا دانش آموزان با آسودگی این دوران را در خانه سپری کنند.

آلمان در حال حاضر جایگاه دوازدهم را در میان کشورهای درگیر با کرونا در سراسر جهان دارد؛ تا کنون بیش از ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بیش از ۲۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیوع کرونا در ایران و جهان؛ شمار مبتلایان هند از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت

شیوع ویروس کرونا؛ آنچه والدین باید بدانند

چگونه با کودکانمان دربارۀ کرونا و خطرات آن صحبت کنیم؟