کرونا در اروپا؛ آمار بی‌سابقه در آلمان و طرح فرانسه برای تشکیل تیم‌های سیار

انجام تست کرونا در فرانسه
انجام تست کرونا در فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان دولت فدرال و ایالت‌های آلمان قرار است برای تصمیم‌گیری درباره وضع محدودیت‌های جدید پیش از کریسمس تصمیم بگیرند.

آگهی

آلمان و فرانسه با وجود گذشت بیش از یک ماه از آغاز موج دوم همه گیری ویروس کرونا در قاره اروپا همچنان برای کنترل شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» با مشکل روبرو هستند.

رکورد آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به این بیماری روز چهارشنبه در آلمان شکسته شد. بررسی ها نشان می دهد که روز سه شنبه ۵۹۰ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واکنش به آخرین آمارها از میزان شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس در کشورش از وضع «محدودیت های جدید» تا نیمه ماه ژانویه سخن گفت.

صدراعظم آلمان که در بوندستاگ در برابر نمایندگان پارلمان سخن می گفت تاکید کرد که محدودیت های کنونی در این کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری «کووید ۱۹» ناکافی است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آلمان در جریان موج اول همه گیری ویروس کرونا یکی از بهترین عملکردها را در بین کشورهای اروپایی از نظر کنترل شیوع این ویروس داشت. اکنون اما به نظر می رسد که این کشور برای کنترل همه گیری «کووید ۱۹» با مشکل روبرو است.

مسئولان دولت فدرال و ایالت های آلمان قرار است برای تصمیم گیری درباره وضع محدودیت های جدید پیش از کریسمس تصمیم بگیرند.

تقویت احتمال تمدید برخی محدودیت‌ها در فرانسه

دولت فرانسه نیز در حال برنامه ریزی برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور و موج احتمالی بعدی است. در همین راستا قرار است که گروه های سیار بهداشتی تشکیل شود تا به قرنطینه مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» کمک کند.

این گروه های سیار قرار است با مراجعه به منازل از اعضای خانواده مبتلایان به «کووید ۱۹» و افرادی که در معرض ابتلا به ویروس کرونا بوده اند تست ابتلا به این ویروس بگیرند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش از این احتمال کاهش محدودیت ها و لغو قرنطینه از روز ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) سخن گفته بود. با این حال تعداد بالای موارد ابتلا به ویروس کرونا باعث شده است که احتمال تمدید برخی محدودیت ها تا کریسمس یا حتی پس از آن تقویت شود.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه قرار است روز پنجشنبه برنامه های دولت خود را برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا طی هفته‌ آینده اعلام کند. تعیین جریمه مالی برای آن دسته از مبتلایان به «کووید ۱۹» که حاضر به رعایت قرنطینه نمی شوند یکی از اقداماتی است که دولت ژان کاستکس در دست بررسی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردان مبتلا به کرونا سه‌ برابر بیشتر از زنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند

تولد نوزادی با پادتن کووید-۱۹ از مادری با سابقه ابتلا به کرونا

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد