روح‌الله زم اعدام شد

روح الله زم
روح الله زم Copyright باشگاه خبرنگاران جوان
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: «سحرگاه امروز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ حکم اعدام روح‌الله زم، مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز اجرا و به دار مجازات آویخته شد.»

آگهی

روح‌الله زم، خبرنگار و فعال سیاسی و موسس سایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» بامداد شنبه ۱۲ دسامبر اعدام شد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سحرگاه امروز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ حکم اعدام روح‌الله زم، مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز اجرا و به دار مجازات آویخته شد.»

روح‌الله زم پس از سال‌ها دوری از وطن و پناهندگی، سرانجام ۲۲ مهرماه در جریان سفر به عراق توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به ایران برگردانده شد.

دادگاه انقلاب تهران در شش جلسه با ریاست قاضی صلواتی به مجموعه‌ای از اتهامات او از جمله اقدام علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، جاسوسی، همکاری با دولت متخاصم آمریکا، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶ و توهین به مقدسات اسلام رسیدگی کرد.

جلسات دادگاه از ۲۱ بهمن سال گذشته آغاز شد و تا ۲۰ خرداد امسال ادامه داشت و سرانجام در تیرماه سال جاری حکم اعدام برای او صادر شد. این رای بعدا از سوی دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه می‌نویسد: «در پرونده روح الله زم، دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات وی را توام باهم از مصادیق افساد فی الارض دانست و به این جهت درباره وی حکم اعدام صادر کرد و بابت چند مورد دیگر که در زمره مصادیق افساد فی الارض نیست، این فرد به مجازات حبس محکوم شده است.»

صدور این حکم اعتراض برخی کشورها از جمله فرانسه و ایالات متحده آمریکا همچنین تعدادی از گروه‌های حقوق بشری را در پی داشت.

کانال خبری «آمد نیوز» که توسط روح‌الله زم تاسیس شد، تا زمانی که پس از دستگیری او در اختیار سپاه قرار گرفت، بیش از ۱ میلیون دنبال کننده داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدور کیفرخواست علیه ۴ ایرانی به اتهام تلاش برای ربودن مسیح علی‌نژاد در خاک آمریکا

واکنش‌های سازمان‌ملل، پمپئو و روحانی به اعدام زم؛ از «وحشت و قساوت» تا «قوه قضائیه مستقل»

ایران یک نفر را به اتهام ارتباط با «موساد» و انجام حمله پهپادی در اصفهان اعدام کرد