عضو کابینه فرانسه: همجنسگرا هستم، از دگرباشان جنسی در لهستان حمایت می‌کنم

کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه
کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کلمان بون می‌گوید با اعلام همجنسگرایی خود قصد دارد نشان دهد که گرایش جنسی «مانعی» برای کسب مقام‌های بالا محسوب نمی‌شود.

آگهی

کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه ضمن اعلام همجنسگرایی خود گفت که قصد دارد از جامعه دگرباشان جنسی در لهستان حمایت کند.

این عضو ۳۹ ساله کابینه فرانسه در مصاحبه با نشریه «تتو» (Têtu) که اخبار و حوادث مرتبط با حوزه دگرباشان جنسی در این کشور را پوشش می دهد گفت: «من همجنسگرا هستم و مشکلی هم با گفتن آن ندارم.»

وی افزود که با اعلام همجنسگرایی خود قصد دارد نشان دهد که گرایش جنسی «مانعی» برای کسب مقام های بالا محسوب نمی شود. کلمان بون همچنین گفت که در نظر دارد اوایل سال ۲۰۲۱ به منطقه های معروف به «عاری از دگرباشان جنسی» در لهستان سفر کند. صدها نفر از مقامات محلی لهستان اعلام کرده اند که منطقه تحت مدیریت آنها «عاری از دگرباشان جنسی» است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت محافظه کار لهستان نیز از این مقامات محلی حمایت کرده است. وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه همچنین گفته است که قصد دارد از سازمان های مدافع حق زنان برای سقط جنین در لهستان دفاع کند.

لهستان یکی از سختگیرانه ترین قوانین را در مورد سقط جنین زنان در اروپا اجرا می کند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیش از این اعلام مناطق «عاری از دگرباشان جنسی» در لهستان را محکوم کرده بود. او گفته است که چنین مناطقی نباید هیچ جایی در اتحادیه اروپا داشته باشند. نهادها و مقام های اتحادیه اروپا اغلب از عملکرد دولت لهستان در زمینه رعایت حقوق دگرباشان جنسی انتقاد می کنند.

کلمان بون در حالی همجنسگرایی خود را اعلام کرده است که گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه و فرانک ریستر، وزیر تجارت خارجی این کشور نیز همجنسگرا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال عفو بین‌الملل از حکم تاریخی دادگاه فدرال مالزی در قبال مجازات همجنسگرایی

آیا پارلمان اروپا پس از «قطر گیت» در آستانه مواجهه با «روسیه گیت» است؟

دونالد توسک: اروپا وارد دوران پیش از جنگ شده است