وزیر دادگستری لهستان: زیر بار تحمیل ازدواج همجنسگرایان نمی‌رویم

رژه افتخار دگرباشان جنسی در ورشو در سال ۲۰۱۷
رژه افتخار دگرباشان جنسی در ورشو در سال ۲۰۱۷ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دادگستری لهستان تاکید کرد که تعیین شرط رعایت ارزش‌های دموکراتیک در بسته کمک اقتصادی اتحادیه اروپا برای ورشو «غیر قابل قبول» خواهد بود.

آگهی

زبگنیو ژیوبرو(Zbigniew Ziobro) وزیر دادگستری لهستان روز دوشنبه هشدار داد که تعیین شرط رعایت ارزش های دموکراتیک برای استفاده از کمک های مالی اتحادیه اروپا می تواند به معنای اجبار در تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان باشد.

وزیر دادگستری لهستان تاکید کرد که تعیین شرط رعایت ارزش های دموکراتیک در بسته کمک اقتصادی اتحادیه اروپا برای ورشو «غیر قابل قبول» خواهد بود.

نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل در حالی برای چهارمین روز ادامه دارد که برخی از کشورهای عضو خواستار عدم اختصاص کمک مالی به کشورهایی شده اند که از نظر کمیسیون اروپا ارزش های دموکراتیک را زیر سوال می برند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خطری واقعی وجود دارد که با شرایطی روبرو شویم که کمیسیون اروپا در عمل ما را مجبور به تصویب آنچه ازدواج همجنسگرایان با حق سرپرستی فرزند می‌خواند بکند.
زبگنیو زیوبرو
وزیر دادگستری لهستان
AP Photo
رژه همجنسگرایان در ورشو در سال ۲۰۱۹AP Photo

برخی از اقدامات دولت های راستگرای لهستان و مجارستان از سوی کمیسیون اروپا نقض «حکومت قانون» و ارزش های دموکراتیک ارزیابی می شود. کمیسیون اروپا به طور خاص با طرح اصلاح نظام قضایی لهستان به دلیل «نقض استقلال دستگاه قضایی» مخالف است.

با این حال زبگنیو ژیوبرو روز دوشنبه نسبت به جلوگیری «خودسرانه» از اختصاص کمک های اقتصادی به کشورش هشدار داد. وزیر دادگستری لهستان گفت: «خطری واقعی وجود دارد که با شرایطی روبرو شویم که کمیسیون اروپا در عمل ما را مجبور به تصویب آنچه ازدواج همجنسگرایان با حق سرپرستی فرزند می خواند بکند.»

حزب حاکم «قانون و عدالت» در لهستان پنج سال پیش با وعده دفاع از ارزش های سنتی خانواده به قدرت رسید. ازدواج همجنسگرایان در لهستان قانونی نیست.

مدافعان حقوق همجنسگرایان در لهستان، دولت این کشور را متهم می کنند که دگرباشان جنسی را به عنوان «دشمنان» کشور معرفی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرزبانان لهستان کامیونی را با ۳۴ مهاجر غیرقانونی از خاورمیانه توقیف کردند

اعتراض‌ها بی‌نتیجه ماند؛ دیوان عالی لهستان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد