ترکیه دو خبرنگار روس را پس از بازداشت به دلیل تصویربرداری از مرکز تولید پهپاد آزاد کرد

پهپاد ساخت ترکیه
پهپاد ساخت ترکیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کرملین روز دوشنبه با اشاره به احتمال بروز تنش‌های دیپلماتیک مرتبط با این ماجرا خواستار آزادی دو خبرنگار روس در ترکیه شده بود.

آگهی

ترکیه روز دوشنبه دو خبرنگار روس را که هنگام تصویربرداری غیرمجاز از یک مجتمع صنعتی تولید پهپاد در این کشور دستگیر شده بودند، آزاد کرد.

فرانس پرس به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که دادگاهی در استانبول حکم آزادی الکسی پتروشکو، خبرنگار شبکه ان تی وی روسیه و ایوان مالیشکین، تصویربردار همراهش را صادر کرده است.

منبع یاد شده اما هیچگونه توضیح دیگری در خصوص علت دستگیری و چرایی صدور حکم آزادی این دو خبرنگار روس ارائه نکرد.

مقامات ترکیه پیش‌تر اعلام کرده بودند که دو خبرنگار شبکه ان تی وی روسیه روز پنجشنبه در حالی که بدون هر گونه مجوز مشغول تصویربرداری از یک کارخانه تولید هواپیما‌های بدون سرنشین بودند، در استانبول دستگیر شدند.

کرملین روز دوشنبه ساعاتی پیش از آزادی دو خبرنگار یاد شده با اشاره به احتمال بروز تنش‌های دیپلماتیک مرتبط با این ماجرا خواستار حل این مسئله آزادی شهروندان خود شده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز به خبرنگاران گفته بود که دیپلمات‌های کشورش برای حل این ماجرا با طرف‌های ترک در تماس هستند.

روابط روسیه با ترکیه طی سالهای اخیر برغم منش اقتدارگرایانه روسای جمهوری هر دو کشور گرم‌تر شده اما طرفین همچنان بر سر برخی موضوعات از جمله مناقشه قره‌باغ و جنگ داخلی در سوریه با یکدیگر اختلاف دارند.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین از ترکیه پهپاد و ناوچه سبک می‌خرد

آیا پهپادهای ترکیه معادله جنگ در قره‌باغ را تغییر می‌دهند؟

پس از روس‌ها و اوکراینی‌ها؛ ایرانیان سال گذشته میلادی بیشترین مجوز اقامت در ترکیه را دریافت کردند