خانواده پزشک دو تابعیتی: جلالی به زندان رجایی شهر برای اجرای حکم اعدام منتقل شد

احمدرضا جلالی
احمدرضا جلالی Copyright نهادهای حقوق بشری
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویدا مهران نیا، همسر این شهروند ایرانی سوئدی، در گفتگو با یورونیوز انتقال احمدرضا جلالی به زندان رجایی شهر کرج را تایید کرد.

آگهی

سازمان حقوق بشر ایران به نقل از خانواده احمدرضا جلالی تایید کرده است که این استاد دانشگاه ایرانی-سوئدی «برای اجرای حکم اعدام» ساعت ۵ بعدازظهر روز سه شنبه یک دسامبر (۱۱ آذر) به زندان رجایی شهر منتقل شده است.

احمد امیری مقدم، مدیر این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که تنها واکنش قوی و فوری جامعه جهانی می تواند جان آقای جلالی را نجات دهد.

سازمان عفو بین الملل هم در صفحه توییتر خود نوشت: «یک قاضی روز سه شنبه دستور انتقال احمدرضا جلالی را به زندان رجایی شهر برای اجرای فوری حکم اعدام صادر کرده است.»

هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی دولت و قوه قضاییه ایران به این خبر منتشر نشده است.

احمدرضا جلالی بنا به دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود که در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ بازداشت شد. اتهام اصلی او « همکاری با دول متخاصم و محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» عنوان شد که در همین راستا این استاد دانشگاه به اعدام محکوم شد.

ویدا مهران نیا، همسر این شهروند ایرانی سوئدی، در گفتگو با یورونیوز انتقال احمدرضا جلالی به زندان رجایی شهر کرج را تایید کرد.

هلاله موسویان، وکیل احمدرضا جلالی نیز خبر انتقال موکل خود به زندان رجایی شهر برای اجرای حکم اعدام را تایید کرده است. احمدرضا جلالی پیش از انتقال به زندان رجایی شهر، به مدت یک هفته به سلول انفرادی قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین فرستاده شد که در آنجا از حق ملاقات و برقراری تماس تلفنی هم محروم بود.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا هفته گذشته در توییتی در واکنش به زمزمه‌های مربوط به احتمال اعدام آقای جلالی نوشت: «از مقام‌های ایرانی می‌خواهم که مجازات اعدام احمدرضا جلالی را تغییر دهند.»

وی تاکید کرد که مجازات اعدام هرگز قابل توجیه نیست و خدشه به منزلت انسانی است و لغو آن در اولویت اتحادیه اروپا قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرنوشت نامعلوم و اضطراب خانواده‌های ۱۵ زندانی اروپایی در ایران

بیانیه خانواده اتباع خارجی بازداشت شده در ایران: تهران سیاست گروگانگیری را پیگیری می‌کند

سخنگوی قوه قضائیه ایران: حکم اعدام احمدرضا جلالی اجرا می‌شود