فرمول یک؛ همیلتون کرونا گرفت و گرند‌پری بحرین را از دست داد

لوئیس همیلتون
لوئیس همیلتون Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لوئیس همیلتون اوایل ماه نوامبر با پیروزی در مسابقات گرند‌پری ترکیه ضمن مسجل کردن عنوان قهرمانی خود در مسابقات فصل جاری به رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای در کسب هفت قهرمانی جهان دست یافته بود.

آگهی

تست کرونای لوئیس هملیتون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس در مسابقات اتوموبیلرانی فرمول یک مثبت شد و وی نمی‌تواند در دومین گرند‌پری بحرین شرکت کند.

خبر مثبت شدن تست کرونای این راننده سرشناس رقابت‌های فرمول یک روز سه شنبه به تایید فدراسیون بین‌المللی اتوموبیلرانی و تیم مرسدس رسید.

تیم مرسدس با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر تصریح کرد: «لوئیس همیلتون صبح روز دوشنبه با نشانه‌های خفیف بیماری از خواب بیدار و سپس مطلع شد تست کرونای یکی از افرادی که وی قبل از آمدن به بحرین با او در تماس بوده مثبت شده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «او پس از آن بلافاصله تست داد که نتیجه آن مثبت شده و این نتیجه با انجام تست دیگری تایید شده است.»

لوئیس همیلتون که هم اکنون پیش از پایان مسابقات، قهرمانی خود را در رقابت‌های این فصل فرمول یک مسجل کرده هفته پیش برای شرکت در نخستین گرند‌پری بحرین وارد این کشور شد و یک عنوان نخست دیگر را در پیست صخیر به مجموعه پیروزی‌های فصل خود اضافه کرد.

تیم مرسدس تاکید کرده که هملیتون هم‌اکنون دور از بقیه افراد قرنطینه شده و غیر از نشانه‌های خفیف بیماری مشکل حادی از نظر سلامتی ندارد.

گفته می‌شود که این راننده سرشناس تیم مرسدس هفته گذشته بر اساس پروتکل‌های مسابقات فرمول یک و دستورالعمل‌های بهداشتی جاری در بحرین سه بار از جمله برای آخرین بار عصر روز یکشنبه تست کرونا داده اما نتیجه همه تست‌ها منفی اعلام شده بود.

تیم مرسدس احتمالا از بین دو راننده رزورِ خود یعنی اشتوفل واندورن بلژیکی و استبان گوتیرز مکزیکی، یکی را برای دومین گرند پری بحرین جانشین همیلتون خواهد کرد.

لوئیس همیلتون اوایل ماه نوامبر با پیروزی در مسابقات گرند‌پری ترکیه ضمن مسجل کردن عنوان قهرمانی خود در مسابقات فصل جاری به رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای در کسب هفت قهرمانی جهان دست یافته بود.

علاوه بر لوئیس همیلتون،‌ تیم مرسدس نیز عنوان قهرمانی زودهنگام در بخش سازندگان خودرو را این فصل به نام خود ثبت کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ لوییس همیلتون رکورد شوماخر را هدف گرفته است