ترور فخری‌زاده؛ فرانسه خواستار خویشتنداری برای پیشگیری از افزایش تنش شد

فرانسه خواستار خویشتنداری برای پیشگیری از افزایش تنش شد
فرانسه خواستار خویشتنداری برای پیشگیری از افزایش تنش شد Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ما، به‌منظور حفظ مسیر گفتگو و مذاکره، خواستار خویشتنداری هستیم. ما بر درخواست‌های خود تأکید می‌کنیم تا از افزایش تنش‌ها پیشگیری کنیم.»

آگهی

وزرات امور خارجهٔ فرانسه روز دوشنبه در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران خواستار خویشتنداری برای «پیشگیری از افزایش تنش‌ها» در منطقه شد.

یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «با نگرانی، خبر حمله‌ای را دریافت کردیم که جان آقای محسن فخری‌زاده را گرفت. با توجه به شرایط پرتنش منطقه، به دقّت پیگیر پیامدهای این امر در ایران و در منطقه هستیم.»

وی که در جریان نشست خبری روزانهٔ خود سخن می‌گفت افزود: «ما، به‌منظور حفظ مسیر گفتگو و مذاکره، خواستار خویشتنداری هستیم. ما بر درخواست‌های خود تأکید می‌کنیم تا از افزایش تنش‌ها پیشگیری کنیم.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

واکنش فرانسه گرچه دیرهنگام اما همسو با دیگر کشورهای مهم اروپایی بود. پیش از این آلمان نیز خواستار حفظ خویشتنداری تهران شد تا امکان گفتگو بر سر برنامهٔ هسته‌ای ایران همچنان باقی باشد.

بریتانیا نیز نگرانی خود را از پیامدهای این واقعه اعلام کرد و افزود که هدف قرار دادن غیرنظامیان خلاف قوانین بشردوستانهٔ بین‌المللی است. همچنین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در روزهای خواستار خویشتن‌داری ایران شده است.

محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران، هفتم آذرماه در آبسرد دماوند کشته شد. هنوز شخص یا گروهی مسئولیت حمله به وی را به‌عهده نگرفته است.

حسن روحانی، رئيس جمهوری ایران روز شنبه تلویحا اسرائيل را مسئول این حمله برشمرد و رهبر ایران نیز خواستار انتقام از مسببان قتل این دانشمند هسته‌ای شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امارات عربی متحده ترور محسن‌ فخری‌زاده را محکوم کرد

روایت‌های متفاوت از ترور محسن فخری‌زاده؛ مساله حضور عامل انسانی

اتباع فرانسوی در زندان‌های ایران؛ ۱۸ ماه بازداشت، سیسیل کوهلر را خسته و ناامید کرده است