وزیر خارجه بریتانیا: اوضاع ایران و منطقه پس از کشته شدن دانشمند هسته‌ای نگران کننده است

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا
دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد که بریتانیا خواهان تنش‌زدایی در منطقه است ولی برای پرداختن به آن چه که در ایران اتفاق افتاده، منتظر شواهد و مستندات‌ کامل هستیم.

آگهی

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا گفت که کشته شدن دانشمند هسته‌ای او را نسبت به اوضاع ایران و فراتر از آن منطقه نگران کرده است.

آقای راب در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز تاکید کرد که بریتانیا خواهان تنش‌زدایی در منطقه است ولی برای پرداختن به آن چه که در ایران اتفاق افتاده، منتظر شواهد و مستندات‌ کامل هستیم.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین خاطر نشان کرد که ما به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند هستیم، که بسیار روشن و مخالف هدف قرار دادن غیرنظامیان است.

پیشتر دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران را به شدت محکوم کرده بود. آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خواهان خویشتنداری و اجتناب از اقدام‌هایی شده بود که به افزایش تنش‌ها در منطقه دامن بزند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

محسن فخری‌زاده که از او به عنوان یکی از طراحان اصلی برنامه هسته‌ای و موشکی ایران یاد می‌شود، بعد از ظهر جمعه پس از گرفتار شدن در کمین افراد مهاجم کشته شد. ایران انگشت اتهام را به سوی سرویس جاسوسی اسرائیل نشانه رفته ولی مقام‌های اسرائیلی تا کنون از اظهارنظر در این خصوص این عملیات ترور امتناع کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران سانتریفیوژهای پیشرفته بیشتری را در تاسیسات زیرزمینی نطنز فعال می‌کند

محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران پس از ترور در بیمارستان جان باخت

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد