اجساد «مرد ثروتمند و برده‌اش» پس از دو هزار سال در ویرانه‌های پمپئی کشف شد

بقایای اجساد دو نفر از قربانیان فوران آتشفشان وزوو در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح
بقایای اجساد دو نفر از قربانیان فوران آتشفشان وزوو در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

باستان‌شناسان گمان می‌کنند که این دو قربانی به دنبال فوران آتشفشان وزوو قصد داشتند از محل بگریزند.

آگهی

مسئولان ویرانه های باستانی پمپئی در ایتالیا روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که بقایای اجساد دو قربانی فوران های آتشفشان وزوو در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح را کشف کرده اند.

در این بیانیه آمده است که کارشناسان موفق شده اند بقایای اجساد این دو قربانی را در موقعیتی قرار دهند که آنها نزدیک به دو هزار سال پیش هنگام مرگ داشتند. استخوان های باقی مانده از این دو نفر در حدود ۷۰۰ متری شمال غربی پمپئی کشف شد. باستان شناسان گمان می کنند که این دو قربانی به دنبال فوران آتشفشان وزوو قصد داشتند از محل بگریزند.

یکی از این دو قربانی احتمالا مردی جوان و برده بوده است. کارشناسان بر این باور هستند که دومین قربانی مردی ثروتمند، حدودا ۳۰ تا ۴۰ ساله و به احتمال زیاد صاحب برده ای بوده است که در کنارش قرار دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ویرانه های باستانی پمپئی پس از تماشاخانه کولوسئوم در رم بیشترین بازدیدکننده را در میان جاذبه های گردشگری ایتالیا دارد. نزدیک به چهار میلیون نفر سال گذشته از ویرانه های باستانی پمپئی بازدید کردند.

باستان شناسان تاکنون کار جستجو و اکتشاف را تنها در یک سوم از مساحت ۴۴ هکتاری ویرانه های باستانی پمپئی به پایان رسانده اند.

آتشفشان وزوو همچنان آتشفشانی فعال محسوب می شود. فوران آن در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح باعث شد تا شهر باستانی پمپئی زیر خاک و خاکستر مدفون شود. یونسکو نام ویرانه های پمپئی را در فهرست میراث جهانی این نهاد ثبت کرده است.

امکان بازدید از ویرانه های پمپئی این روزها به دلیل همه گیری ویروس کرونا وجود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقاومت بالای دندانهای ساکنان پمپئی به دلیل رژیم غذایی مدیترانه ای

درهای بسته «ویرانه های پمپئی» به روی گردشگران

کشف نقاشی‌های دیواری ۲ هزار ساله در ویرانه‌های مدفون در خاکستر آتشفشانی پمپئی