مانع تازه دولت آمریکا برای اعطای تابعیت به دارندگان گرین کارت

یک نامزد شهروندی با در دست داشتن پرونده خود و پرچم آمریکا در انتظار شروع مراسم اعطای تابعیت است
یک نامزد شهروندی با در دست داشتن پرونده خود و پرچم آمریکا در انتظار شروع مراسم اعطای تابعیت است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمتر از یک هفته پس از اصلاح روند بررسی شرایط اعطای تابعیت در ایالات متحده که به گفته منتقدان موجب دشوارتر شدن آن شده است، دولت دونالد ترامپ روز چهارشنبه سیاستی را مورد تجدید نظر قرار داد که می‌تواند مانع از اعطای شهروندی به مهاجرانی شود که گرین کارت دارند.

آگهی

کمتر از یک هفته پس از اصلاح روند بررسی شرایط اعطای تابعیت در ایالات متحده که به گفته منتقدان موجب دشوارتر شدن آن شده است، دولت دونالد ترامپ روز چهارشنبه سیاستی را مورد تجدید نظر قرار داد که می‌تواند مانع از اعطای شهروندی به مهاجرانی شود که با در دست داشتن گرین کارت در وضعیت اقامت دائم قانونی(LPR) به سر می‌برند.

قانون مهاجرت ایالات متحده تصریح کرده که مهاجران قانونی دارای حق اقامت دائم در این کشور معمولاً باید پیش از ارائه تقاضای تابعیت خود، به مدت ۵ سال بدون وقفه در آمریکا اقامت داشته باشند. این دوره زمانی برای افرادی که از طریق ازدواج با یک فرد آمریکایی گرین کارت دریافت کرده، سه سال در نظر گرفته شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا سال گذشته نیز به دارندگان گرین کارتی که قصد دریافت تابعیت ایالات متحده را دارند، هشدار داده بود که اگر بین ۶ ماه تا کمتر از یکسال در خارج از کشور اقامت داشته‌اند باید با ارائه ادله قوی، فرض شکسته شدن تداوم اقامت خود را نقض کنند و الا تایید درخواست تابعیت آنها به تعویق خواهد افتاد.

با این حال، اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که با توجه به وجود احتمال اقدام غیرقانونی قانونی و یا تقلب در دریافت گرین کارت و اقامت دائم آمریکا امکان رد صلاحیت آنها در روند جدید بررسی شرایط افراد متقاضی تابعیت این کشور وجود دارد.

افزون بر این دولت ترامپ نتایج بررسی سطح اعتباری متقاضیان و داده‌های اظهارنامه‌های مالیاتی حامیان مالی مهاجران را نیز برای تعیین تمکن مالی آنها ضروری می‌داند.

اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده همچنین تصریح کرده که با بازبینی راهنمای قوانین اعطای تابعیت آمریکا، فهرست کاملی از عوامل یا شرایط را درج کرده که تکلیف کارمندان و ماموران مهاجرت را به هنگام تجزیه و تحلیل پرونده‌ها، روشن‌تر از گذشته کرده است. با این حال، برخی وکلای مهاجرت معتقدند که این اقدام، روند بررسی پرونده‌ها را دشوارتر و رد درخواست‌ها را به بهانه‌های مختلف راحت‌تر کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

پیشتر نیز وزارت امنیت داخلی آمریكا قانونی را تدوین کرده بود که به کارمندان و ماموران مهاجرت این اختیار را می‌دهد که درخواست گرین کارت افرادی را که پیشتر از تسهیلات دولتی مسکن و کوپن غذایی استفاده کرده‌اند و از سطح تمکن مالی مناسبی برخوردار نیستند، رد کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بایدن قانون ترامپ برای ممنوعیت ورود دارندگان گرین کارت را لغو کرد

طرح قطر برای اعطای اقامت کوتاه و بلندمدت به خارجی‌ها آغاز شد

آمریکا دوباره مقررات بررسی تمکن مالی را برای صدور گرین کارت اجرا می‌کند