متوسط نرخ دلار پس از ۱۴ ماه کاهش یافت؛ سکه به نرخ ۷۳ روز پیش برگشت

یک صرافی نیمه باز در تهران
یک صرافی نیمه باز در تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قیمت هر قطعه تمام سکه طلا روز پنجشنبه با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که پایین‌ترین نرخ از ۱۸ شهریور گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

آگهی

همزمان با حفظ نرخ ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومانی عرضه رسمی دلار توسط بانک مرکزی ایران، قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران در جریان معاملات آخرین روز کاری آبان ماه از مرز ۲۶ هزار تومان عقب نشست تا متوسط ماهانه نرخ آن به پایین‌تر از مهرماه برسد.

بهای آزاد فروش هر دلار آمریکا در پایان معاملات روز پنجشنبه به ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید که پایین‌ترین نرخ در ۹ روز کاری گذشته محسوب می‌شود. این در حالی بود که بانک مرکزی ایران نیز در مجموع روند نزولی قیمت عرضه دلار در شبکه صرافی‌های تحت مدیریت خود را در هشتمین روز کاری متوالی حفظ کرد.

هر یورو نیز روز پنجشنبه در بازار آزاد تهران ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که ۲۰۰ تومان بالاتر از نرخ رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی ایران بود.

در پایان معاملات آبان ماه بازار ارز تهران، متوسط ماهانه قیمت دلار آمریکا به ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید که ۳ هزار و ۴۲۰ تومان پایین‌تر از متوسط این نرخ در مهرماه بود. البته متوسط بهای دلار طی یک روند صعودی در شهریور گذشته به ۲۵ هزار و ۱۶۰ تومان رسیده بود.

همچنین متوسط ماهانه قیمت دلار در آبان جاری در مقایسه با آبان سال گذشته نشان از رشد ۱۲۷ درصدی دارد ولی در مجموع این نرخ پس از ۱۴ ماه بار دیگر نزولی شده است.

در پی ادامه روند کاهش قیمت دلار در بازار تهران که با افت قیمت جهانی طلا نیز همزمان بود، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا روز پنجشنبه با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که پایین‌ترین نرخ از ۱۸ شهریور گذشته تاکنون به شمار می‌رود. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در این روز نزدیک به یک میلیون ۱۲۲ هزار تومان معامله شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

هر اونس طلا طی مبادلات روز پنجشنبه بازار جهانی با کاهش ۱۳ دلاری نزدیک به هزار و ۸۵۸ دلار خرید و فروش شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حال و هوای بازارها پس از ترور؛ صعود همزمان دلار، طلا و بورس در تعطیلی جهانی

سقوط طلا و سکه؛ کاهش نرخ دلار بورس تهران را برخلاف بازارهای جهانی قرمزپوش کرد

غلبه جَو صعودی بر بازار ارز؛ نیمی از شوک انتخاباتی نرخ دلار تخلیه شد