شیوع کرونا؛ فروش ژل‌های ضدعفونی‌کننده «بی‌فایده» یا «خطرناک» در فرانسه

استفاده از ژل هیدروالکلیک در دوران شیوع کرونا
استفاده از ژل هیدروالکلیک در دوران شیوع کرونا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بررسی تعدادی از ژل‌ها و دیگر محلول‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار فرانسه نشان داده است که ۷۳ درصد آنها با معیارهای رایج همخوانی ندارند.

آگهی

یک سازمان وابسته به وزارت اقتصاد فرانسه اعلام کرد که برخی از محصولات هیدروالکلیک به فروش رسیده در این کشور با معیارهای رایج منطبق نیست و تعدادی از آنها حتی می تواند «خطرناک» باشد. 

بنا به اعلام «اداره کل رقابت، مصرف و مبارزه با تخلفات» (DGCCRF) در فرانسه بررسی تعدادی از ژل ها و دیگر محلول های ضدعفونی کننده موجود در بازار نشان داده است که ۷۳ درصد آنها با معیارهای رایج همخوانی ندارند. این نهاد وابسته به وزارت اقتصاد فرانسه افزوده است که استفاده از ۳۵ درصد از محصولات آزمایش شده «خطرناک» خواهد بود. 

کارشناسان فرانسوی ۱۸۰ نوع از ژل ها و محلول های ضدعفونی کننده را در جریان بررسی های خود آزمایش کرده اند. آنها در جریان تحقیق خود آزمایش محصولاتی را که «مشکوک» ارزیابی می شدند در اولویت قرار دادند.  

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
توزیع ژل ضدعفونی‌کننده در اماکن عمومی فرانسهAP Photo

بنا به اعلام «اداره کل رقابت، مصرف و مبارزه با تخلفات» در فرانسه میزان الکل موجود در تعداد زیادی از محصولات به فروش رسیده بسیار کم است. از سوی دیگر اطلاعات درج شده بر روی تعداد زیادی از محصولات نیز «ناکامل یا اشتباه» ارزیابی شده است. 

مقامات فرانسه اعلام کرده اند محصولاتی را که منطبق با معیارهای رایج نبوده اند جمع آوری کرده اند. کارشناسان از زمان آغاز همه گیری بیماری «کووید ۱۹» بارها تاکید کرده اند که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا حداقل ۶۰ درصد از محتوای محصولات ضدعفونی کننده را باید الکل تشکیل دهد. 

به گفته مقامات فرانسه بسیاری از محصولاتی که معیارهای رایج در تهیه آنها رعایت نشده در سیگارفروشی ها، فروشگاه های بزرگ، داروخانه ها یا بر روی اینترنت به فروش رسیده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسکناس‌های آلوده به ویروس کرونا؛ آیا راهی برای ضدعفونی وجود دارد؟

سازمان ملل نسبت به استفاده از ماسک و موادضدعفونی کننده قاچاق هشدار داد

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد