سازمان ملل نسبت به استفاده از ماسک و موادضدعفونی کننده قاچاق هشدار داد

سازمان ملل نسبت به استفاده از ماسک و موادضدعفونی کننده قاچاق هشدار داد
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان ملل با انتشار بیانیه ‌ای اعلام کرد ورود سازمان های جنایتکار به تجارت ماسک و موادضدعفونی کننده و به زودی قاچاق واکسن کرونا می تواند جان میلیون ها نفر را به خطر بیندازد.

آگهی

سازمان ملل هشدارداده که گروه‌های تبهکار برای درآمدزایی بیشتر به قاچاق ماسک، موادضدعفونی کننده و سایرمحصولات پزشکی دوران شیوع کرونا روی آورده‌اند.

به گفته سازمان ملل حضور تبهکاران در این تجارت که به جان انسان‌ها مربوط است می تواند زندگی میلیون‌ها نفر را به خطربیندازد.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم ملل متحد در گزارش خود تاکید کرده است که گروه‌های تبهکار سازمان یافته با بهره برداری از ترس مردم از ویروس کرونا اقدام به احتکار اقلام پزشکی مورد نیاز می کنند تا قیمت آنها را بالا ببرند.

سازمان ملل می گوید كه انتظار می رود مجرمان پس از این اقدام، تمركز خود را روی قاچاق واكسن متمرکز کنند. سازمان ملل در عملیاتی با هماهنگی اینترپل برای هدف قرار دادن فروش غیرقانونی داروها و محصولات پزشکی با مشارکت ۹۰ کشور در ماه مارس ۱۲۱ نفر را در سراسر جهان بازداشت و میلیون‌ها ماسک غیراستاندارد و ۱۲ میلیون یورو پول نقد را ضبط کرد.

سازمان ملل از تمام کشورهای عضو خواسته تا به این سازمان و پلیس بین الملل برای مبارزه با افزایش حضور گروه‌های تبهکار در حوزه سلامت و پزشکی کمک کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیوع کرونا؛ فروش ژل‌های ضدعفونی‌کننده «بی‌فایده» یا «خطرناک» در فرانسه

تبعات کرونا بر محیط زیست؛ انباشت تکه‌های دستکش و ماسک در رودخانه‌های اروپا

تذکر به استفاده از ماسک به قیمت جان راننده فرانسوی اتوبوس تمام شد