حمایت ۲۸ درصدی از دولت جانسون؛ اکثریت بی‌سابقه مردم بریتانیا به مخالفان برکسیت پیوستند

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در حال دروازه‌بانی در یک مسابقه فوتبال دختران نوجوانان، دسامبر ۲۰۱۹
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در حال دروازه‌بانی در یک مسابقه فوتبال دختران نوجوانان، دسامبر ۲۰۱۹ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو(YouGov) نشان می‌دهد که ۵۱ درصد مردم بریتانیا به این نتیجه رسیده‌اند که خروج از اتحادیه اروپا تصمیم نادرستی بوده است. در مقابل تنها ۳۸ درصد مردم همچنان به طور قاطع از این تصمیم پشتیبانی می‌کنند و ۱۱ درصد دیگر هم نظر مشخصی در این رابطه ندارند.

آگهی

همزمان با برگزاری مذاکرات نهایی برای خروج بریتانیا از شمول قوانین تجارت اتحادیه اروپا، اکثریت بی‌سابقه‌ای از مردم بریتانیا به این نتیجه رسیده‌اند که خروج کشورشان از اتحادیه اروپا تصمیم اشتباهی بوده است.

بریتانیا قرار است در پایان سال ۲۰۲۰ و بیش از چهار سال پس از برگزاری رفراندوم برکسیت با خروج از اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا، این اتحادیه را ترک کند. با این حال نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو(YouGov) نشان می‌دهد که ۵۱ درصد مردم بریتانیا به این نتیجه رسیده‌اند که خروج از اتحادیه اروپا تصمیم نادرستی بوده است. در مقابل تنها ۳۸ درصد مردم همچنان به طور قاطع از این تصمیم پشتیبانی می‌کنند و ۱۱ درصد دیگر هم نظر مشخصی در این رابطه ندارند.

این بالاترین سطح پشتیبانی از تصمیم اشتباه خروج از اتحادیه اروپاست که تاکنون توسط موسسه یوگاو ثبت شده است.

نتایج نظرسنجی این موسسه همچنین نشان می‌دهد که ۵۹ درصد مردم بریتانیا معتقدند که دولت جانسون خروج کشورشان از اتحادیه اروپا را «بد» مدیریت می‌کند. شمار حامیان عملکرد دولت جانسون در مورد برکسیت به ۲۸ درصد رسیده است. البته ۱۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز موضعی در مقابل عملکرد دولت ابراز نکرده‌اند.

موسسه یوگاو این نظرسنجی را در روزهای ۱۱ و ۱۲ نوامبر با مورد پرسش قرار دادن هزار و ۶۳۲ فرد بزرگسال برای روزنامه تایمز لندن انجام داده است.

مذاکره کنندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا برای تصویب یک قرارداد جدید تجارت آزاد پیش از پایان دوره گذار برکسیت در پایان سال جاری میلادی در تلاش هستند. هر دو طرف بر این باورند که باید در هفته آینده به توافق برسند تا قبل از آغاز سال جدیدمیلادی، زمان کافی برای اجرای آن وجود داشته باشند.

تیم مذاکره کننده بریتانیا به رهبری «دیوید فراست» برای پیشبرد مذاکرات با طرف اتحادیه اروپا به رهبری «میشل بارنیه» در بروکسل بلژیک به سر می‌برد.

سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه گفت:«اگرچه در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما در زمان بسیار کمی که باقی مانده کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین حال، تشکل‌های صنعتی بریتانیا هشدار داده‌اند كه مشاغل سراسر كشور آمادگی لازم را برای انطباق با رابطه تجاری جدید با اتحادیه اروپا در هفت هفته باقیمانده از سال ندارند. آنها همچنین می‌گویند که برای کسب آمادگی در قبال این تغییر، به جزئیات عملیاتی بیشتری در مورد چگونگی رابطه تجاری آینده با اتحادیه اروپا نیاز دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا و اتحادیه اروپا سرانجام بر سر روابط تجاری پسابرکسیت به توافق رسیدند

توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات پسا برکسیت

نجات اقتصاد بریتانیا از کرونا؛ جانسون طرح آزمایش توده‌ای را به پارلمان می‌برد