ماکرون و کورتس یک هفته پس از حمله وین تدابیر ضدتروریستی را بررسی می‌کنند

دیدار رئیس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم اتریش در سال ۲۰۱۸
دیدار رئیس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم اتریش در سال ۲۰۱۸ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنجشنبه گذشته گفته بود که مقابله با مهاجرت غیرقانونی به اتحادیه اروپا بخشی از تدابیر این اتحادیه برای مبارزه با تروریسم خواهد بود.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه میزبان سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در کاخ الیزه خواهد بود تا به همراه وی در نشستی مجازی با حضور صدراعظم آلمان و سران اتحادیه اروپا درباره واکنش مشترک به حملات تروریستی در کشورهای عضو شرکت کند.

فرانسه و اتریش در هفته‌های اخیر شاهد حملاتی تروریستی در خاک خود بودند. امانوئل ماکرون و سباستین کورتس قرار است ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه در جریان تماسی ویدئویی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و شارل میشل، رئیس شورای این اتحادیه درباره نحوه مقابله با موج حملات افراط‌ گرایان گفتگو کنند.

این نشست مجازی تنها یک هفته پس از حمله در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود. فرانسه نیز طی هفته‌های اخیر شاهد حمله به محل سابق تحریریه نشریه فکاهی «شارلی ابدو»، بریدن سر ساموئل پاتی، معلم فرانسوی و حمله با سلاح سرد در کلیسای جامع نیس بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امانوئل ماکرون و سباستین کورتس قرار است پس از نشست مجازی با سران آلمان و اتحادیه اروپا، در نشستی خبری شرکت کنند.

حمله مسلحانه هفته گذشته در وین چهار کشته بر جای گذاشت. شارل میشل و کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه روز دوشنبه برای ادای احترام به قربانیان این حمله به وین رفتند. بنا به اعلام سفارت فرانسه در اتریش «واکنش مشترک اتحادیه اروپا به تروریسم به ویژه تشدید کنترل در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، معاهده شنگن و مقابله با نفرت پراکنی در شبکه‌های مجازی» از جمله موضوعات مورد بحث بین شارل میشل، کلمان بون و سباستین کورتس خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه گذشته گفته بود که مقابله با مهاجرت غیرقانونی به اتحادیه اروپا بخشی از تدابیر این اتحادیه برای مبارزه با تروریسم خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرده است که بتواند اولین پیشنهادات خود را در راستای مقابله تروریسم ماه دسامبر (آذر/دی) به شورای اتحادیه اروپا ارائه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله وین اتریش؛ نمونه‌برداری «دی ان ای» دو مظنون را به دام انداخت

حملات وین اتریش؛ سطح هشدار تهدید‌های تروریستی در بریتانیا افزایش یافت

حملات مسلحانه در وین اتریش؛ چندین نفر کشته و مجروح شدند