پناهجوی افغان به دلیل دفاع از بریدن سر معلم فرانسوی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

تشییع پیکر معلم فرانسوی
تشییع پیکر معلم فرانسوی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مرد پناهجوی ۲۶ ساله پس از آنکه یک جوان ۱۸ ساله اهل چچن روز سر ساموئل پاتی را در حومه پاریس برید از این اقدام در شبکه‌های اجتماعی دفاع کرده بود.

آگهی

دادگاهی در فرانسه روز پنجشنبه یک پناهجوی افغان را به اتهام دفاع از حمله مرگبار به ساموئل پاتی، معلم فرانسوی به ۱۸ ماه زندان و منع حضور دائمی در خاک این کشور محکوم کرد. 

این مرد پناهجوی ۲۶ ساله پس از آنکه یک جوان ۱۸ ساله اهل چچن روز ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) سر ساموئل پاتی را در حومه پاریس برید از این اقدام در شبکه های اجتماعی دفاع کرده بود. او که در یکی از مراکز اسکان پناهجویان در شهر «پوآتیه» در غرب فرانسه زندگی می کرد با انتشار تصویری از دو شمشیر خونین در شبکه اجتماعی فیسبوک بریدن سر معلم فرانسوی را موجه دانسته بود. 

ساموئل پاتی چند روز قبل از آنکه کشته شود سر کلاس درس کاریکاتورهای نشریه فکاهی «شارلی ابدو» از پیامبر اسلام را نشان داده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پناهجوی افغان که از سوی دادگاه «پوآتیه» مجرم شناخته شده است در شبکه اجتماعی «تیک توک» نیز ویدئویی از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه منتشر کرده بود. این ویدئو به همراه آیه ای از قرآن منتشر شده بود که در آن بر مقابله با کسانی که با «پیام الله» عناد می ورزند تاکید شده بود. 

مرد ۲۶ ساله افغان در جلسه دادگاه خود گفته بود که دستورات دین اسلام را اجرا می کند اما «افراط گرا» نیست. وی در دفاع از خود گفته بود که پیام هایش را در راستای «اطلاع رسانی» منتشر کرده بود و از آنجا که زبان عربی بلد نیست معنای آیه های منتشرشده از قرآن را نمی داند. 

دادگاه «پوآتیه» در نهایت او را به اتهام «دفاع از تروریسم» به ۱۸ ماه زندان و منع حضور دائمی در خاک فرانسه محکوم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادای احترام به معلم فرانسوی در محیط نمادین آزادی اندیشه

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند