مانور مشترک بریتانیا و فرانسه با قبرس؛ لندن ناوسرفرماندهی به مدیترانه گسیل می‌کند

تمرین‌های دریایی مشترک بریتانیا، فرانسه و قبرس در شرق مدیترانه
تمرین‌های دریایی مشترک بریتانیا، فرانسه و قبرس در شرق مدیترانه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات نظامی بریتانیا همچنین تاکید دارند که تمرین‌های مشترک با نیروهای دریایی قبرس در مدیترانه نشانه تعهد مشترک دو طرف برای ایفای نقش در ثبات و امننیت منطقه‌ای و مناسبات دفاعی دو جانبه است.

آگهی

بریتانیا در اقدامی کم سابقه طی ده‌های اخیر شمار قابل توجهی از نیروهای دریایی خود را در سواحل قبرس مستقر کرده تا سهمی از حضور در این منطقه کم ثبات داشته باشد.

شرکت در مانورهای دریایی مشترک با نیروهای فرانسه و قبرس در شرق مدیترانه بخشی از آن چیزی است که بریتانیا به عنوان تعهد این کشور در قبال امنیت اروپا پس از برکسیت بر آن تاکید دارد.

نیروهای دریایی بریتانیا تا کنون به همراه یگان‌های دریایی فرانسه و قبرس چندین تمرین نظامی در این منطقه برگزار کرد‌ه‌اند؛ این در حالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شده که لندن یک ناوسرفرماندهی را نیز برای تمرین‌های آتی و حضور پررنگ‌تر لندن به سوی آب‌‌های قبرس روانه می‌کند.

یکی از این تمرین‌ها روز سه شنبه در قالب یک نیروی ضربتی متشکل از سه کشتی جنگی با محوریت و هدایت ناو «اچ‌ام‌اس آلبیون» انجام شد که در آن یک ناو و بالگرد قبرس و یک ناوچه فرانسوی نیز شرکت داشتند.

کاپیتان فیل دنیس، معاون فرمانده نیروی ضربت یاد شده به آسوشیتدپرس گفت: «بریتانیا ضمن همکاری با متحدان و شرکای ناتو در صدد اثبات تعهد خود برای مشارکت در تامین امنیت اروپا است.»

مقامات نظامی بریتانیا همچنین تاکید دارند که تمرین‌های مشترک با نیروهای دریایی قبرس در مدیترانه نشانه تعهد مشترک دو طرف برای ایفای نقش در ثبات و امننیت منطقه‌ای و مناسبات دفاعی دو جانبه است.

معاون عملیات ضربت نیروهای مشترک بریتانیا، فرانسه و قبرس همچنین قبرس را یک شریک جدی برای لندن در شرق مدیترانه قلمداد کرده است.

لندن پس از استقلال قبرس و خروج این کشور از استعمار بریتانیا در سال ۱۹۶۰ میلادی همچنان دو پایگاه نظامی خود را در این جزیره واقع در شرق مدیترانه حفظ کرد.

این تمرین‌ها در حالی انجام می‌شود که تنش میان قبرس با همسایه‌اش ترکیه بر سر عملیات اکتشاف،‌ حفاری و بهره‌برداری از منابع نفت و گاز در آب‌های اطراف این جزیره از چندی پیش بالا گرفته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنکارا قطعنامه تحریمی و غیرالزام‌آور پارلمان اروپا درباره قبرس را رد کرد

دور جدید مناقشه میان قبرس و ترکیه بر سر حق حفاری نفت و گاز

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد