کرونا در ایران؛ از محدودیت شدید در ۴۳ شهر تا دورکاری ۵۰ درصدی در تهران

کرونا در ایران
کرونا در ایران Copyright عکس از ایرنا
Copyright عکس از ایرنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه پنجم آبان ماه به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

آگهی

وزارت بهداشت ایران می‌گوید از میان ۱۹۲ شهرستان با وضعیت قرمز، ۴۳ شهر در وضعیت «حاد و خطرناک» شیوع کووید۱۹ قرار دارند و به دلیل تشدید بحران کرونا، محدودیت‌های شدیدتری در این شهرها و نیز در تهران آغاز خواهد شد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز شنبه سوم آبان گفت: «در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و درصورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

لاری گفته است که این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه پنجم آبان ماه به مدت یک هفته اعمال می‌شود. بر اساس تعریف رسمی، بیشتر فروشگاه‌ها و مراکز خرید از جمله مشاغل گروه دو هستند. مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها نیز که جزو گروه مشاغل سه هستند، مشمول این تعطیلی خواهند شد و گروه چهار نیز شامل مراکز تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است.

وی در مورد جدیدترین تصمیم دولت برای مقررات کرونایی و دورکاری کارکنان دولت در تهران نیز گفت: «مقرر شد (...) از روز دوشنبه پنجم تا پایان آبان ماه، حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.»

بنا بر آمار رسمی، در شبانه‌روز گذشته ۵ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و با این حساب، مجموع بیماران به ۵۶۲ هزار و ۷۰۵ نفر رسیده است. همچنین با فوت ۳۳۵ تن از بیماران کرونایی در همین مدت، میزان کل جان‌باختگان کرونا در ایران به ۳۲ هزار و ۳۲۰ تن رسیده است. دو روز پیش آمار روزانه مبتلایان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۱۳۴ تن رسید که رکورد محسوب می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیداد کرونا؛‌ فعالیت برخی مشاغل در ۴۳ شهر ایران ممنوع می‌شود

شمار کل جانباختگان کرونا در ایران از ۳۰ هزار نفر گذشت

افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و کووید در کشورهای اروپایی؛ اسپانیا استفاده از ماسک را بررسی می‌کند