شمار کل جانباختگان کرونا در ایران از ۳۰ هزار نفر گذشت

کرونا در ایران
کرونا در ایران Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان هم اکنون در وضعیت هشدار و باقی استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

آگهی

شمار کل جانباختگان کووید۱۹ در ایران از ۳۰ هزار نفر گذشت و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز شنبه ۲۶ مهر به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز شنبه درباره آخرین آمار کرونا در کشور گفت که در شبانه‌روز گذشته ۴ هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که هزار و ۷۷۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

لاری درباره آمار جان‌باختگان کرونا گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید.»

وی با اعلام این که تا کنون ۴۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند، یادآوری کرد که همچنین ۴ هزار و ۷۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. معاون وزارت بهداشت ایران در مورد وضعیت استان‌های ایران از نظر شیوع کرونا نیز گفت استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان هم اکنون در وضعیت هشدار و باقی استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در ایران در دو ماه محرم و صفر و به ویژه در چند روز گذشته تا امروز شنبه که آخرین روز از ماه صفر است، چندین مناسبت مذهبی وجود داشته و بسیاری از مردم به رغم خطر واگیری کرونا، برای چند مناسبت مذهبی در مراسم عزاداری و سایر تجمعات در شهرهای مختلف شرکت کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ایران؛ از محدودیت شدید در ۴۳ شهر تا دورکاری ۵۰ درصدی در تهران

از داروی ده‌ها میلیونی تا داروی تقلبی؛ درد مضاعف بیماران کرونا در ایران

شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران به‌ رقم بی‌سابقهٔ ۲۷۲ نفر رسید