گزارش وال استریت ژورنال از دیدار مخفیانه یک مقام ارشد کاخ سفید با دولت بشار اسد

عکس دو آمریکایی که گفته می‌شود در سوریه به گروگان گرفته شده‌اند
عکس دو آمریکایی که گفته می‌شود در سوریه به گروگان گرفته شده‌اند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منابع مطلع در گفتگو با وال استریت ژورنال اعلام کردند که کاش پاتل، از دستیاران دونالد ترامپ در زمینه مبارزه با تروریسم اوایل سال جاری میلادی برای مذاکرات محرمانه به دمشق سفر کرده بود.

آگهی

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد که یک مسئول بلند پایه کاخ سفید به تازگی در دمشق با نمایندگان دولت سوریه دیدار و گفتگو کرده است.

در این گزارش که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است که مذاکرات بر سر آزادی گروگان‌های آمریکایی بوده و یک مقام ارشد مبارزه با تروریسم در کاخ سفید به نمایندگی از دولت آمریکا پیش‌تر برای انجام این گفتگو‌ها به دمشق سفر کرده بود.

منابع کاخ سفید و افرادی که از گفتگوهای محرمانه نماینده دولت آمریکا با مسئولان سوری مطلع بودند در گفتگو با وال استریت ژورنال اعلام کردند که کاش پاتل، از دستیاران دونالد ترامپ در زمینه مبارزه با تروریسم اوایل سال جاری میلادی برای مذاکراتی محرمانه به دمشق سفر کرده بود.

بر اساس این گزارش، آقای پاتل در تلاش برای آزادی دست کم دو آمریکایی که گمان می رود توسط رژیم اسد به گروگان گرفته شده باشند به این ماموریت اعزام شده است.

در گزارش وال استریت ژورنال به زمان دقیق انجام این مذاکرات محرمانه و نیز طرف‌های سوری شرکت کننده در این گفتگوها اشاره‌ای نشده است.

این نخستین بار در یک دهه گذشته است که یک مقام بلند‌‌پایه آمریکایی در این سطح با دولت بشار اسد در سوریه دیدار و گفتگو می‌کند؛ آخرین ملاقات میان نمایندگان ارشد دو کشور در سوریه به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد.

ایالات متحده سال ۲۰۱۲ در مخالفت با سرکوب اعتراض‌های داخلی روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع کرد و به تبع آن این کشور را تحت تحریم‌های اقتصادی قرار داد.

آستین تیس، روزنامه نگار و تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا دریایی یکی از دو گروگانی است که کاخ سفید برای آزادی آنها مذاکرات محرمانه با دولت بشار اسد انجام داده است. این خبرنگار آمریکایی سال ۲۰۱۲ حین تهیه گزارشی ناپدید شده بود.

Bilal Hussein/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
پدر و مادر آستین تایسBilal Hussein/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.

مجد کمالماز ، یک درمانگر سوری- آمریکایی دیگر گروگان مد نظر کاخ سفید است که به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال سال ۲۰۱۷ پس از عبور از یک ایستگاه بازرسی تحت کنترل نیروهای دولت سوریه ناپدید شده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع اعلام کرده که دولت سوریه دست کم چهار گروگان دیگر آمریکایی را در اسارت خود دارد.

مسئولان کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا هنوز نسبت به اخبار منتشر شده در باره دیدار یک مقام بلند پایه کشورشان با نمایندگان دولت سوریه در دمشق واکنشی نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر واشنگتن پست به تازگی در گزارشی به نقل دونالد ترامپ نوشته بود که دولت آمریکا به شدت در تلاش است تا دولت سوریه را به آزادی آستین تیس متقاعد کند و در این خصوص نامه‌ای نیز برای دمشق ارسال کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین دیدار وزیر خارجه امارات از سوریه پس از گذشت یک دهه؛ بن زاید آل نهیان با اسد گفتگو کرد

ارتش سوریه پس از ده سال وارد درعا شد؛ ترکیه ابراز نگرانی کرد

گروگانگیری در فرانسه؛ پلیس مهاجم مسلح را پس از ۶ ساعت بازداشت کرد