اتحادیه اروپا چند چهره نزدیک به کرملین را تحریم کرد

نشست سران اتحادیه اروپا
نشست سران اتحادیه اروپا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که این تحریم ها «بدون پیامد» نخواهد بود.

آگهی

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه چند چهره نزدیک به کرملین از جمله اوگنی پریگوژین، تاجر نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به دلیل نقش آفرینی در مسمومیت الکسی ناوالنی و دامن زدن به بی ثباتی در لیبی تحریم کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وضع این تحریم ها را به سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اطلاع داده است. در مقابل آقای لاوروف هشدار داد که این تحریم ها «بدون پیامد» نخواهد بود.

الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین روز ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) سال جاری پس از وخامت ناگهانی حالش در بیمارستانی در سیبری بستری شد. او پس از دو روز به درخواست خانواده و نزدیکانش به برلین، پایتخت آلمان منتقل شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

«این عقلانی است که نتیجه بگیریم که مسمومیت الکسی ناوالنی بدون رضایت نهاد ریاست‌جمهوری ممکن نبوده است.»
بیانیه اتحادیه اروپا درباره وضع تحریم علیه چهره‌های نزدیک به کرملین

نام سرگئی کرینکو، نخست وزیر پیشین روسیه و معاون کنونی رئیس کارکنان نهاد ریاست جمهوری روسیه نیز در میان افرادی که اتحادیه اروپا آنها را تحریم کرده است دیده می شود.

در بیانیه اتحادیه اروپا درباره تحریم های وضع شده علیه چهره های نزدیک به کرملین آمده است: «این عقلانی است که نتیجه بگیریم که مسمومیت الکسی ناوالنی بدون رضایت نهاد ریاست جمهوری ممکن نبوده است.»

بروکسل اوگنی پریگوژین را به دلیل نقش آفرینی در دامن زدن به «بی ثباتی» در لیبی تحریم کرده است. این تاجر نزدیک به ولادیمیر پوتین با گروه واگنر که یک شرکت خصوصی فعال در امور نظامی است ارتباط دارد. اتحادیه اروپا این شرکت را به خطر انداختن «صلح، ثبات و امنیت» لیبی متهم می کند.

اوگنی پریگوژین و هفت چهره نزدیک به کاخ کرملین از این پس امکان دریافت ویزای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. دارایی های آنها نیز در کشورهای عضو این اتحادیه توقیف می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه؛ عاملان تهمت و افترا در اینترنت زندانی می‌شوند

جنگ لفظی ناوالنی و کرملین؛ از همکاری با سیا تا آمریت پوتین در مسمومیت

الکسی ناوالنی از «دوستان گمنام خوش ‌قلب» برای نجات جانش تشکر کرد