پزشک کاخ سفید: خطر انتقال ویروس کرونا توسط دونالد ترامپ به دیگران وجود ندارد

Manuel Balce Ceneta
Manuel Balce Ceneta Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیانیه کاخ سفید در حالی منتشر شده که برخی پزشکان متخصص تاکید دارند تنها ۱۰ روز پس از تشخیص اولیۀ این عفونت است که می‌توان اطمینان یافت هیچ راهی برای سرایت کرونا از فرد آلوده به دیگران وجود ندارد.

آگهی

دکتر‌ شان کانلی، پزشک کاخ سفید می‌گوید که دیگر خطر انتقال ویروس کرونا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به دیگران وجود ندارد.

این خبر شنبه‌ شب با انتشار یادداشتی از سوی کاخ سفید اعلام شد؛ در این یادداشت آمده است که «بر اساس استانداردهای شناخته شدۀ فعلی» از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، دیگر این خطر که دونالد ترامپ عامل انتقال ویروس کرونا باشد، وجود ندارد.

با این وجود در این بیانیه کوتاه، هیچ اشاره‌ای به این موضوع که آیا نتیجۀ آخرین تست کرونای آقای ترامپ منفی بوده یا خیر، نشده است.

این یادداشت در حالی منتشر شده که برخی پزشکان متخصص تاکید دارند تنها ۱۰ روز پس از تشخیص اولیۀ این عفونت است که می‌توان اطمینان یافت هیچ راهی برای سرایت کرونا از فرد آلوده به دیگران وجود ندارد.

از جمله دکتر آلبرت کو، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه ییل هشدار داد برای موارد شدید ابتلا به بیماری، دورۀ قرنطینه باید ۲۰ روز باشد.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که آقای ترامپ با داروی استروئیدی دگزامتازون تحت درمان بوده، یعنی دارویی که به‌طور معمول برای بیمارانی استفاده می‌شود که در دستۀ موارد شدید ابتلا به این بیماری قرار دارند.

دکتر آلبرت کو بیانیۀ کاخ سفید درباره سلامتی دونالد ترامپ را «پیچیده» توصیف کرد که به بسیاری از پرسش‌ها درباره وضعیت سلامتی او پاسخ نداده است؛ از جمله اینکه آیا هرگز آقای رئیس جمهور به ذات‌الریه مبتلا شده است یا خیر.

از سر گیری مبارزات انتخاباتی

یادداشت کاخ سفید، پس از اولین حضور علنیِ دونالد ترامپ پس از بازگشت از بیمارستان نظامی منتشر شد؛ یعنی زمانی که او عصر شنبه از بالکن مقر ریاست جمهوری آمریکا برای جمعیتی که مقابل این ساختمان جمع شده بودند، سخنرانی کرد و تنها لحظاتی پس از حضور مقابل مردم، ماسک خود را برداشت.

آقای ترامپ که درحال آماده سازی خود برای از سر گیری مبارزات انتخاباتی و دیگر فعالیت‌هایش است، در اولین دیدار سخنرانی عمومی، ضمن نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی دولت خودش، اعلام کرد که دچار شدن به این بیماری، باعث شده تا او شناخت بهتری از آن پیدا کند.

دونالد ترامپ درحالی ابتلایش به ویروس کرونا را «لطف خدا» خوانده که ایالات متحده آمریکا به حدود ۸ میلیون مبتلا و ۲۱۹ هزار قربانی ویروس کرونا، کشوری با بیشتری آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان محسوب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به کرونا مبتلا شد

ترامپ پس از سه روز درمان: از کووید نترسید، حالم از بیست سال پیش هم بهتر است

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها