بحران قره‌باغ؛ فرماندهان نظامی ایران و جمهوری آذربایجان با یکدیگر دیدار کردند

یکی از راکت‌هایی که به خاک ایران اصابت کرده است
یکی از راکت‌هایی که به خاک ایران اصابت کرده است Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران با اشاره به اصابت تعدادی گلوله توپ و راکت به خاک ‌ایران‌ گفت: «در منطقه مرزی، یک ملاقات با طرف آذربایجانی داشتیم و موارد لازم را اعلام کردیم و آنها نیز مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند.»

آگهی

قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران با اشاره به اصابت تعدادی گلوله توپ و راکت به خاک ‌ایران‌ گفت: «در منطقه مرزی، یک ملاقات با طرف آذربایجانی داشتیم و موارد لازم را اعلام کردیم و آنها نیز مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند.» این مقام ایرانی اشاره‌ای به تاریخ این دیدار نکرده است.

وی در حاشیه بازدید از واحد‌های مرزی استان آذربایجان‌شرقی افزود: «در در گیری‌های اخیر ، تعدادی از گلوله توپ‌ها و راکت‌های طرف‌های درگیر به صورت‌ سهوی به خاک ما اصابت کرده و مرزبانان کشور ما هم طبق وظیفه‌ای که دارند به صورت‌ قانونی به دو کشور ارمنستان و آذربایجان اخطار و هشدار داده و آنها نیز اشتباه صورت گرفته را پذیرفته‌اند.»

این مقام نظامی ایران روز گذشته نیز به خبرگزاری فارس گفته بود که آذربایجان و ارمنستان ضمن عذرخواهی از شلیک اشتباهی راکت و گلوله به سمت ایران، قول دادند تکرار نشود.

پیش از ایران اعلام کرده بود که از آغاز درگیری‌های بر سر قره‌باغ ۱۵ راکت به مناطقی در حومه شهرستان خداآفرین در خاک ایران اصابت شده که دو مورد از این راکت‌ها باعث تخریب دو باب ساختمان و مجروح شدن دو نفر در روستای پرویز خانلوی شهرستان خداآفرین شده است.

دور جدید درگیری‌ها در قره‌باغ که از روز ۲۷ سپتامبر (ششم مهر) آغاز شده است یکی از جدی‌ترین بحران‌ها در این منطقه از زمان برقراری آتش بس در سال ۱۹۹۴ میلادی را رقم زده است.

ناگورنو قره‌باغ، منطقه‌ای خودمختار و اغلب ارمنی‌نشین در داخل خاک جمهوری آذربایجان بود. فروپاشی شوروی و اعلام استقلال این منطقه از سوی جدایی‌طلبان ارمنی زمینه وقوع جنگ و مناقشه‌ای دیرین میان دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان را فراهم کرد. درگیری‌های نظامی میان دو کشور اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی حدود ۳۰ هزار کشته برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشدید درگیری‌ها در قره‌باغ؛ «حمله به دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان»

نشست «۳+۳» به میزبانی ایران درباره مناقشه قره‌باغ؛ سرگئی لاوروف به تهران سفر می‌کند

گفتگوی رویترز با ۹ مقام ایرانی: جمهوری اسلامی در نحوه مداخله در جنگ حماس و اسرائیل دچار سردرگمی است