نمایندگان علی خامنه‌ای در چهار استان غربی: قره‌باغ متعلق به [جمهوری] آذربایجان است

نمایندگان رهبر ایران در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان
نمایندگان رهبر ایران در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این بیانیه کشته‌شدگان جمهوری آذربایجان در درگیری اخیر با ارمنستان «شهدای ملت بزرگ [جمهوری] آذربایجان» نامیده شده‌اند و امضا کنندگان برای آنها خواستار «علو درجات» شدند.

آگهی

نمایندگان علی خامنه‌ای، رهبر ایران در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان در بیانیه‌ای مشترک قره‌باغ را «متعلق به [جمهوری] آذربایجان» دانستند.

در این بیانیه جمهوری آذربایجان «کشور اهل بیت» عنوان شده و آمده است که «دولت [جمهوری] آذربایجان در بازپس‌گیری این اراضی کاملاً قانونی و شرعی عمل کرده» است.

نمایندگان آقای خامنه‌ای تاکید کرده‌اند که ایران همواره «بالاترین» کمک‌ها را در طول آنچه «اشغال قره‌باغ» نامیده‌اند به جمهوری آذربایجان کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که در حال حاضر «تنها راه زمینی [جمهوری] آذربایجان برای نخجوان» خاک ایران است که «سخاوتمندانه آن را در اختیار دولت [جمهوری] آذربایجان قرار داده است.»

در پایان این بیانیه کشته‌شدگان جمهوری آذربایجان در درگیری اخیر با ارمنستان «شهدای ملت بزرگ [جمهوری] آذربایجان» نامیده شده‌اند و امضا کنندگان برای آنها خواستار «علو درجات» شدند. نمایندگان آقای خامنه‌ای در چهار استان غربی ایران ابراز امیدواری کرده‌اند که «این غائله» (جنگ قره‌باغ) «هر چه سریع‌تر با احقاق حق به ذیحق» به پایان برسد.

از زمان آغاز اختلاف‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره‌باغ این برای نخستین بار است که مقامات رسمی ایران به این صراحت از یکی از طرفین مناقشه حمایت می‌کنند.

این بیانیه به امضای سید محمدعلی آل‌هاشم، سیدحسن عاملی، علی خاتمی و سیدمهدی قریشی نمایندگان رهبر ایران در، به ترتیب، استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران با روسیه همصدا شد؛ روحانی: حضور تروریست‌ها در مرز ما قابل قبول نیست

اتحادیه اروپا: مداخله خارجی در قره‌باغ غیرقابل قبول است

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود