ایران با روسیه همصدا شد؛ روحانی: حضور تروریست‌ها در مرز ما قابل قبول نیست

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، آنکارا، ترکیه، ۲۰۱۹
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، آنکارا، ترکیه، ۲۰۱۹ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با هشدار روسیه در مورد بدل شدن ناحیهٔ کوهستانی قره‌باغ به پایگاه ستیزه‌جویان اسلامگرا، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که حضور «تروریست‌ها» در نزدیکی مرزهای این کشور غیرقابل قبول است.

آگهی

همزمان با هشدار روسیه در مورد بدل شدن ناحیهٔ کوهستانی قره‌باغ به پایگاه ستیزه‌جویان اسلامگرا، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که حضور «تروریست‌ها» در نزدیکی مرزهای این کشور غیرقابل قبول است.

آقای روحانی که در جلسه هیات دولت سخن می‌گفت، تصریح کرد که ایران سال‌ها در عراق و سوریه جنگیده تا تروریست‌ها در کنار مرزهایش قرار نگیرند، اکنون نیز اگر بنا باشد عده‌ای، تروریست‌ها را به نزدیک مرزهای ما بیاورند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که موضع اصولی این کشور در قبال پدیده حضور تروریست‌ها در منطقه به صراحت خطاب به مسئولان آذربایجان و ارمنستان گفته شده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پیشتر اعلام کرده بود ترکیه شماری از جهادگرایان را از سوریه روانهٔ این منطقه کرده است. ادعایی که روز گذشته از سوی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تایید شد.

آنکارا متحد آذربایجان پیش از این، چنین اتهام‌هایی را تلاش ارمنستان برای راه‌انداختن «پروپاگاندای سیاه» علیه ترکیه خوانده و در مقابل آذربایجان نیز ارمنستان را متهم کرده که جنگجویان کُرد پ.کا.کا را که در تعارض با دولت مرکزی ترکیه هستند، در جنگ قره‌باغ به خدمت گرفته است.

سرگئی ناریشکین،‌ رئیس دستگاه امنیت خارجی روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد:«هزاران نفر تندرو امیدوارند در جنگ تازهٔ قره‌باغ پول به‌جیب بزنند.» او سپس هشدار داد که این منطقه «ممکن است به دروازهٔ ورود سازمان‌های تروریستی بین‌المللی» به کشورهای منطقه بدل شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس جمهوری ایران همچنین از دو کشور آذربایجان و ارمنستان خواست تا به مساله امنیت ملی ایران توجه کنند و مانع از اصابت گلوله به خاک و هر گونه تعرض به خاک این کشور شوند.

آقای روحانی ضمن اعلام آمادگی ایران برای ایفای نقش جدی در حال مساله موجود میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان، خاطر نشان کرد که باید از بدل شدن این جنگ به یک جنگِ منطقه‌ای جلوگیری کرد.

دور اخیر مخاصمه نظامی در منطقه ناگورنو قره‌باغ از ۱۰ روز پیش آغاز شده و تا کنون دست‌کم ۲۵۰ نفر جان خود را در نتیجه درگیری‌های ارتش ارمنستان و آذربایجان از دست داده‌اند. کشورهای حامی آذربایجان می‌گویند تنها راه پایان دادن به مناقشه، خروج فوری ارمنستان از «مناطق اشغالی» است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: ارمنستان باید اراضی اشغال شده آذربایجان را تخلیه کند

نمایندگان علی خامنه‌ای در چهار استان غربی: قره‌باغ متعلق به [جمهوری] آذربایجان است

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران و تروریست ‌خواندن سپاه شد