رکورد آمار روزانه مرگ و میر کرونا در تهران «شکسته» شد

شیوع کرونا در تهران
شیوع کرونا در تهران Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران روز یکشنبه گفت که رکورد مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت شکسته شده است. به گفته وی روز شنبه ۱۳۶ نفر از ساکنان تهران بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست دادند.

آگهی

آمار رسمی جان باختگان روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران در حالی برای اولین بار طی سه روز گذشته از ۲۰۰ نفر فراتر رفته که یک عضو شورای شهر تهران از شکسته شدن آمار مرگ و میر در تهران سخن گفته است.

بنا به اعلام سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب طبق آمار رسمی شمار جان باختگان بر اثر ابتلا ویروس کرونا در ایران به مرز ۲۷ هزار نفر رسید.

بنا به آمار وزارت بهداشت ایران تاکنون ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» جان باخته اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران روز یکشنبه گفت که رکورد مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در پایتخت شکسته شده است. به گفته وی روز شنبه ۱۳۶ نفر از ساکنان تهران بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست دادند.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران خواستار تعطیلی دو هفته ای پایتخت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شده است. این در حالی است که استانداری تهران روز شنبه با «نیمه تعطیل» شدن پایتخت طی یک هفته آینده موافقت کرد.

رئيس شورای شهر تهران گفت: «باید تعطیلی دو هفته‌ ای به صورت کامل برای تهران درنظر بگیریم و این می ‌تواند خیلی موثر باشد و زنجیره بیماری را کاملا از بین ببرد.»

طبق اعلام وزارت بهداشت ایران وضعیت استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد از نظر میزان شیوع ویروس جدید کرونا قرمز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهران در بحران؛ استفاده از ماسک در پایتخت اجباری می‌شود

دانشمندان انستیتو پاستور فرانسه: داروی موثر برای درمان کرونا را شناسایی کردیم

موج سوم؛ شروع پیک ویروس کرونا در ده استان ایران