تهران یک هفته «نیمه تعطیل» شد

خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه Copyright ATTA KENARE/AFP or licensors
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان تهران برای یک هفته پیش رو را تشریح کرد. بسیاری از گردهمایی‌ها از جمله نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

آگهی

استانداری تهران از «نیمه تعطیلی» یک هفته ای پایتخت خبر داد. با بحرانی تر شدن وضعیت بهداشتی پایتخت و افزایش قربانیان و تعداد مراجعات به بیمارستان ها سرانجام و پس از کش و قوس های طولانی مسولان با «نیمه تعطیلی» یک هفته ای تهران موافقت کردند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا جان باخته اند و بیش از ۳۵۰۰ نفر دیگر هم مبتلا شده اند. بدین ترتیب بر مبنای آمار رسمی در مجموع ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر در ایران قربانی کووید ۱۹ شده اند.

تداوم وضعیت قرمز در چندین استان موجب شد تا در نهایت استاندار تهران روز شنبه با در خواست فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا برای اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌ای در سطح استان تهران موافقت کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گزارش پایگاه خبری انتخاب به نقل از معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران محدودیت برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.

بنا بر ابلاغیه استانداری دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها، مساجد و مصلی ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود.

همزمان برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها، باغ وحش و شهر بازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی و همچنین عدم برگزاری نماز جمعه در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است.

پیش تر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران از لغو مراسم اربعین ولو بصورت نمادین خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیوع کرونا در میان کودکان و نوجوانان ایران؛ «نزدیک به ۳۰۰ جان‌باخته»

کرونا در جهان؛ شمار شهرهای دارای «وضعیت قرمز» در ایران رو به افزایش است

ایران: واکسن آنفولانزا تولید شده در داخل به زودی عرضه می‌شود