لایه محافظ مغز یک بیمار در جریان انجام تست کرونا از راه بینی «پاره» شد

انجام تست کرونا از راه بینی (عکس تزئینی است)
انجام تست کرونا از راه بینی (عکس تزئینی است) Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتیجه تحقیق دانشمندان نشان می‌دهد لایه محافظ مغز یک بیمار آمریکایی در جریان انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا پاره شده و منجر به خروج مایع نخاعی-مغزی از بینی او شده است.

آگهی

یک تحقیق پزشکی نشان می دهد که انجام آزمایش ابتلا به کرونا از راه بینی به لایه اطراف جمجمه یک زن آسیب زده و منجر به ترشح مایع نخاعی-مغزی از بینی او شده است.

بنا به بررسی پزشکان که نتیجه آن روز پنجشنبه در ماهنامه انجمن پزشکی آمریکا (JAMA Otolaryngology–Head & Neck Surgery) منتشر شده، آزمایش ابتلا به ویروس جدید کرونا یک زن آمریکایی را در معرض عفونت مغزی قرار داده است.

به گفته پزشکان ممکن است تست ابتلا به کرونا برای این فرد به درستی انجام نشده باشد. نتیجه تحقیق دانشمندان نشان می دهد لایه محافظ مغز این زن آمریکایی که بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارد در جریان انجام آزمایش ابتلا به ویروس جدید کرونا پاره شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

محققان تاکید کرده اند که خطر انجام آزمایش های ابتلا به کرونا از راه بینی بسیار کم است. به گفته آنها حادثه ای که برای این زن آمریکایی روی داده است احتمالا «بسیار نادر» محسوب می شود. با این حال پزشکان بر لزوم رعایت دستورالعمل های انجام آزمایش از راه بینی تاکید می کنند.

به گفته جرت والش، یکی از محققانی که حادثه روی داده برای این بیمار را بررسی کرده است، کسانی که از بیماری های سینوس رنج می برند یا جراحی بخش تحتانی جمجه انجام داده اند باید درخواست کنند تا آزمایش ابتلا به کرونا برای آنها از راه دهان انجام شود.

جرت والش که در دانشگاه ایالت آیووا تدریس می کند افزود زنی که لایحه محافظ مغزش در جریان تست کرونا آسیب دید پس از انجام آزمایش متوجه شد که از سوراخ یکی از بینی هایش مایع روشنی خارج می شود. به گفته پزشکان مایع خارج شده از بینی این زن مایع نخاعی-مغزی بود.

این بیمار پس از آن به سردرد، استفراغ، گرفتگی گردن و حساسیت به نور دچار شد. پزشکان در نهایت در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) مجبور به جراحی این زن آمریکایی شدند تا آسیب وارده را ترمیم کنند. بنا به اعلام پزشکان او اکنون کاملا بهبود یافته است. با این حال حادثه روی داده می توانست با ورود یک باکتری به بینی این زن منجر به عفونت مغزی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسلواکی در اقدامی منحصر به فرد در جهان از کل جمعیت خود آزمایش کرونا می‌گیرد

طرح ایالت باواریای آلمان برای گرفتن تست کرونا از همهٔ ساکنان

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها