آتش‌سوزی در جنگل‌های لوهانسک اوکراین دست‌کم ۹ قربانی گرفت

Yaroslav Yemelianenko
Yaroslav Yemelianenko Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات اوکراین احتمال می‌دهند که آتش سوزی‌ها در شرق این کشور در پی گلوله باران‌های جدایی‌طلبان طرفدار روسیه آغاز شده است.

آگهی

مقامات اورژانس اوکراین روز پنج‌شنبه اعلام کردند که در پس آتش سوزی بزرگی که جنگل‌های منطقه لوهانسک در شرق اوکراین را در برگرفته، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

تخلیه مناطق آغاز شده است و شعله‌های آتش که باد شدید نیز بر قدرت آنها افزوده ۳۱ شهرک را تهدید کرده و مساحتی حدود ۱۱ هزار هکتار را در برگرفته است.

مقامات وقوع در مجموع ۱۴۶ مورد آتش سوزی را تایید کرده‌اند که بنا بر آخرین خبرها بسیاری از آنها خاموش شده‌اند. با این وجود گفته می‌شود که شعله‌های آتش به دست‌کم ۲۵۰ خانه آسیب رسانده است.

علت آغاز آتش سوزی‌ها هنوز روشن نیست اما مقامات اوکراین احتمال می‌دهند که این حادثه در پی گلوله باران‌های جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه در منطقه‌ای در نزدیکی محل آتش سوزی‌ها آغاز شده باشد.

ارتش اوکراین ماه گذشته جدایی طلبان مستقر در شرق این کشور را متهم کرد که آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

درگیری میان نیروهای دولت مرکزی اوکراین و شورشیان جدایی‌طلب در شرق این کشور، از سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون بیش از ۱۳ هزار کشته برجای گذاشته است.

اگرچه بخش عمده درگیری‌ها درنهایت در سال ۲۰۱۵ میلادی در پی توافق مینسک پایان یافت اما درگیری‌های پراکنده همچنان وجود دارد که باعث کشته شدن غیرنظامیان‌، سربازان اوکراینی و تجزیه طلبان می‌شود.

پیش از این در اوایل سال جاری میلادی نیز یک نفر در اثر آتش سوزی مشابه جنگل‌ها در منطقه لوهانسک جان خود را از دست داد و ۹ نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند. در جریان این حادثه ۸۰ کلبه ویژۀ تعطیلات و ۳۰ واحد خانه نیز در دو روستا نابود شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات اوکراین؛ حزب حاکم شکست خورد

ولودیمیر زلنسکی: شانس زیادی وجود دارد که جنگ در شرق اوکراین پایان یابد

آتش‌بس تازه میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان شرق این کشور