مادورو: رئیس‌جمهور آینده آمریکا آماده جبران باشد آغوش ونزوئلا همیشه باز است

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که کشورش در شرایط اقتصادی و سیاسی خوبی به سر نمی‌برد درباره انتخابات پیش رو در ایالات متحده گفت: «رئیس‌جمهوری آینده آمریکا آماده جبران باشد، آغوش ونزوئلا همیشه باز است».

آگهی

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر در سخنرانی‌اش در جمع گروهی از فرماندهان و مقام‌های سیاسی این کشور هم به کاهش چشمگیر درآمد خارجی این کشور اشاره کرد و هم به آمادگی ونزوئلا برای برقراری رابطه با آمریکای تحت ریاست ‌جمهوری جدید آمریکا.

آقای مادورو گفت: «بین سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ ونزوئلا شدیدترین سقوط درآمدهای خارجی را در تاریخ خود تجربه کرده است. شاید نخستین بار باشد که در ملاء عام در این باره سخن می‌گویم و به این اعداد ارجاع می‌دهم.»

به گفته او «میزان کاهش درآمدهای خارجی ونزوئلا از سال ۲۰۱۵، سالانه بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار بوده است.»

آغوش و دست‌های ما همیشه باز است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: «اگر دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود با او روبرو خواهیم شد و او را شکست خواهیم داد و اگر جو بایدن پیروز شود، با او روبرو خواهیم شد و او را شکست خواهیم داد.»

او همچنین تاکید کرد: «اگر ترامپ یا بایدن بخواهند جبران کنند و وارد روابط احترام‌آمیز با دولت‌ و مردم ونزوئلا شوند، همیشه گفته‌ام و حالا هم می‌گویم، آغوش ما و دستان ما همیشه باز است، همیشه گفتگو، همیشه گفتگو».

ونزوئلا در سال‌های اخیر و به دنبال تحریم‌های نفتی اعمال شده از سوی ایالات متحده با کاهش شدید ارزش پول مواجه شده است. مهاجرت گسترده شهروندان ونزوئلایی به دیگر کشورها و فقر و گرسنگی در این کشور از دیگر مشکلات پیش روی مردم و دولت است.

ایران و ونزوئلا که هر دو با تحریم‌های آمریکا روبرو هستند روابط تجاری خود را گسترد‌تر کرده‌اند. صدور محموله‌های بنزین به ونزوئلا و احداث فروشگاه اتکا از سوی ایران در کاراکاس، پایتخت، از جمله این مراودات است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در ونزوئلا پس از یک دهه تعیین شد؛ سفیری که به کاراکاس نمی‌رود

اتحادیه اروپا از اعزام ناظران انتخاباتی به ونزوئلا منصرف شد

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد