سرآشپز مشهور ژاپنی-فرانسوی به دنبال اتهامات آزار جنسی خودکشی کرد

Taku Sekine
Taku Sekine Copyright Taku Sekine Instagram
Copyright Taku Sekine Instagram
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تاکئو سکینه، سرآشپز مشهور ژاپنی-فرانسوی که دو ماه پیش متهم به آزار و اذیت جنسی شده بود خودکشی کرد.

آگهی

خانواده تاکئو سکینه، خبر فوت ناشی از خودکشی این سرآشپز مشهور ژاپنی فرانسوی را سه شنبه اعلام کرد.

به ادعای نزدیکان این سرآشپز ۳۹ ساله، آقای سکینه پس از اینکه هدف اتهامات دروغین «آزارواذیت های جنسی» قرارگرفته بود، دچار افسردگی شدیدی شده و نهایتا دست به خودکشی زد.

اولین رستوران این سرآشپز فرانسوی با نام «درسو» در سال ۲۰۱۶ توسط یکی از راهنماهای آشپزی، فودینگ، مقام بهترین رستوران در پایتخت فرانسه را بدست آورد.

تاکئو سکینه پس از آن دومین رستوران «فیوژن آسیایی» خود با نام «Cheval d'Or» یا «اسب طلائی» را در پاریس تاسیس کرد.

به گفته خانواده این سرآشپز فرانسوی وی از دو ماه پیش در پی انتشار اتهامات آزارجنسی علیه خود دست از کار کشید و دچار افسردگی شدید شد.

خانواده وی با انتشار بیانیه ای روز چهارشنبه «اتهامات علیه این سرآشپز را تخریب وحشیانه علیه او» عنوان کرد.

آنها در این بیانیه تاکیدکرده اند که هیچ شکایت رسمی به اتهام آزار جنسی از تاکئو سکینه انجام نگرفته است و هیچ گونه تعقیب و تحقیقات قضایی علیه او در دادگاه های فرانسه گشوده نشده است.

سارا برگر، شریک زندگی و مادر دو فرزند این سرآشپز، بیانیه را روی شبکه های اجتماعی قرارداد. پیش تر در ماه اوت گذشته، وب سایت آتابولا تحقیقات طولانی در مورد سوء استفاده جنسی و آزار و اذیت در آشپزخانه های برتر رستورانهای مشهور فرانسوی منتشر کرد و در یکی از این تحقیقات اعلام شد که «یک سرآشپز مشهور ژاپنی» که نامش محفوظ است «می تواند در ماه های آینده به تجاوز جنسی متهم شود».

همین وب سایت نوشته است که یک زن ۲۵ ساله کانادایی ادعا می کند در ژانویه سال ۲۰۱۹ در حالی که در خواب بوده دو بار مورد تجاوز جنسی تاکئو سکینه قرارمی گیرد.

روز سه شنبه پس از اعلام خبر خودکشی تاکئو سکینه، سرآشپز مشهور دیگر فرانسوی، گی مارتین، متهم به آزارواذیت جنسی یک زن شد. فلورانس شتله سانچز ادعا کرد که پنج سال پیش این سرآشپز او را در یکی از بخش های آشپزخانه بدور از چشم بقیه مورد اذیت و آزار جنسی قرارداده است. گی مارتین تمامی اتهامات علیه خود را رد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیرینی‌پز فرانسوی‌الاصل پنج رئیس‌جمهور آمریکا در ۷۸ سالگی درگذشت

مدل سابق در گفتگو با نشریه گاردین ترامپ را به «آزار و اذیت جنسی» متهم کرد

نظر کارشناسان؛ چرا کارزار علیه آزار جنسی در ایران آغاز شده است؟