سقوط هواپیمای آنتونوف اوکراین؛ قربانیان دانشجویان و افسران نظامی هستند

Emergency Situation Ministry
Emergency Situation Ministry Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اگرچه لحظاتی پیش از سقوط دو نفر از سرنشینان موفق شده بودند خود را از هواپیما به بیرون پرت کنند اما یکی از آنها نیز درنهایت به دلیل شدت جراحات جان باخت.

آگهی

مقامات اوکراین تأیید کردند که شمار قربانیان حادثه سقوط هواپیمای «آنتونوف-۲۶» که جمعه شب در شمال‌شرق این کشور روی داد به ۲۶ نفر رسیده است. 

این هواپیمای نظامی که ۴۳ سال از عمر آن می‌گذشت، هنگامی که می‌خواست در فرودگاهی خارج از شهر چوهوئیف فرود آید، دچار سانحه شد و سقوط کرد. بنا بر اطلاعات مرکز اورژانس کی‌یف، ۲۶ نفر از ۲۷ سرنشین این هواپیما کشته شده‌اند و تنها فرد نجات یافته زخمی است.

بنا بر اعلام الکسی کوچر، فرماندار منطقه خارکوف سرنشینان هواپیما افسران نظامی و دانشجویان دانشگاه ملی نیروی هوایی خارکوف بوده‌اند.

بخش بزرگی از این هواپیما پس از برخورد با زمین آتش گرفت و متلاشی شد اما قسمت دم هواپیما تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است.

اگرچه لحظاتی پیش از سقوط دو نفر از سرنشینان موفق شده بودند خود را از هواپیما به بیرون پرت کنند اما یکی از آنها نیز درنهایت به دلیل شدت جراحات جان باخت.

هنوز علت سقوط روشن نیست؛ کار بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما آغاز شده است و بنا بر اعلام وزارت دفاع اوکراین، نتیجۀ تحقیقات پس از بررسی داده‌ها منتشر خواهد شد.

پس از وقوع این حادثه، دولت کمیته‌ای را برای تحقیق درباره علت وقوع آن تشکیل داد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز از محل سقوط بازدید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک فروند هواپیمای نظامی قزاقستان در آلماتی سقوط کرد

انتشار فایل صوتی درباره هواپیمای اوکراینی: «حریم هوایی را می‌بستیم حمله موشکی لو می‌رفت»

تصاویری از دختران و زنان اوکراینی به هنگام آموزش نظامی