شارل میشل قرنطینه شد، اجلاس سران اتحادیه اروپا به تعویق افتاد

شارل میشل، اورزولا فن در لاین و امانوئل ماکرون
شارل میشل، اورزولا فن در لاین و امانوئل ماکرون Copyright Francisco Seco/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تست کرونای یکی از اطرافیان رئیس شورای اتحادیه اروپا مثبت اعلام شده است.

آگهی

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای یکی از محافظانش، قرنطینه شد.

به این ترتیب اجلاس سران اتحادیه اروپا که قرار بود فردا و پس فردا، ۲۳ و ۲۴ سپتامبر برگزار شود، یک هفته عقب افتاد.

سخنگوی رئیس شورای اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه با انتشار یک پیام توییتری، ضمن تائید این خبر اعلام کرد شارل میشل طبق قوانین بلژیک باید بلافاصله قرنطینه شود. با این حال و به گفته همین منبع، تست کرونای آقای میشل دیروز منفی بوده است.

همزمان با شیوع گسترده دوباره ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی، دولت‌ها تلاش می‌کنند تا با افزایش محدودیت‌ها، ضمن رویارویی با بیماری و سرپا نگاه داشتن بخش درمان، احتمال قرنطینه عمومی را کاهش دهند. همزمان اتحادیه اروپا خواستار یکسان کردن قوانین، محدودیت‌ها و راه‌های رویارویی با گسترش بیماری کووید-۱۹ شده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه با حضور در مجلس عوام، موازین سخت‌گیرانه جدید را برای نمایندگان توضیح داد. براساس این مقررات، میکده‌ها از ساعت ۱۰ شب تعطیل می‌شوند، دورکاری تشویق شده و برگزاری جشن ازدواج حداکثر با حضور ۱۵ مهمان ممکن است. به‌علاوه بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها به تعویق افتاده و مجازات خاطیان از مقررات تشدید شده است. نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا می‌گوید این مقررات ممکن است تا ۶ ماه دیگر ادامه یابد.

با این حال در اسپانیا، دولت محلی مادرید، شمار محلات قرنطینه شده را کاهش داد. در این کشور، شمار روزهای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از ۱۴ روز به ۱۰ روز کاهش یافت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادرید برای مهار شیوع کرونا از ارتش اسپانیا کمک خواست

آژانس گردشگری اروپا: اتحادیه تست کرونا را جایگزین قرنطینه کند

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است