دیده‌بان سوری حقوق بشر: حداقل ۱۰ شبه نظامی وابسته به ایران در سوریه کشته شدند

انفجار در سوریه
انفجار در سوریه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس گزارش گروه دیده بان حقوق بشر، کشته شدگان هشت شبه نظامی عراقی و دو شبه نظامی سوری هستند. همچنین در این حمله هوایی به «انبارهای مهمات و وسایل نقلیه» این شبه نظامیان آسیب وارد شده است. این گروه همچنین احتمال داده است که حملات توسط ارتش اسرائیل انجام شده باشد.

آگهی

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که در یک حمله هوایی به منطقه‌ای در شرق این کشور، حداقل ۱۰ شبه نظامی وابسته به ایران کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشته‌شد‌گان هشت شبه نظامی عراقی و دو شبه نظامی سوری هستند. همچنین در این حمله هوایی به «انبارهای مهمات و وسایل نقلیه» این شبه نظامیان آسیب وارد شده است. این گروه همچنین احتمال داده است که حملات توسط ارتش اسرائیل انجام شده باشد.

اسرائیل به ندرت حملات خود در داخل خاک سوریه را تأیید می‌کند اما این کشور از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون بارها به مواضع نیروهای سوریه و گروه‌های شبه نظامی متحد آنان و همچنین حزب الله لبنان حمله کرده است.

بنا به گزارش گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در سوم سپتامبر نیز ۱۶ شبه نظامی وابسته به ایران در حملاتی که به اسرائیل نسبت داده شده است، کشته شده اند.

البته گزارش‌های گروه دیده بان حقوق بشر به ندرت توسط دولت های سوریه و اسرائیل تأیید می‌شوند. با این حال ارتش اسرائیل اعلام کرد که ۳ اوت با هواپیماها و بالگردهای جنگی به اهدافی نظامی در جنوب سوریه حمله کرده است.

حملات به شبه نظامیان طرفدار ایران در حالی انجام شده است که حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان پس از کشته شدن یک شبه نظامی وابسته به حزب الله هشدار داده بود که گروه تحت رهبری او برای گرفتن انتقام هر کدام از اعضای خود که به دست اسرائیل کشته شوند، یک سرباز اسرائیلی را خواهد کشت.

درگیری‌ها در سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است ۳۸۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره برجای گذاشته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ دست‌کم ۱۴ شبه‌نظامی طرفدار ایران در جریان حملات هوایی به دیرالزور

انفجار خط لوله گاز سوریه را در خاموشی فرو برد

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق